Πασχαλινά σοκολατένια κουνελάκια: Έως και 149% ακριβότερα για... το σχήμα
Η διαφορά στην τιμή μεταξύ ενός σοκολατένιου κουνελιού και μιας απλής σοκολάτας της ίδιας μάρκας μπορεί να αγγίξει – ή και να ξεπεράσει – το 149%.

Αυτό το Πάσχα, τα πολύχρωμα αυγά δεν είναι τα μόνα που τραβούν την προσοχή – η σοκολάτα σπάει ρεκόρ και στις τιμές! Ιδιαίτερα για τα σοκολατένια προϊόντα σε σχήμα λαγού, οι καταναλωτές πληρώνουν πολλές φορές υπερδιπλάσια, μόνο και μόνο για την... πασχαλινή τους εμφάνιση.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού προστασίας καταναλωτών foodwatch, η διαφορά στην τιμή μεταξύ ενός σοκολατένιου κουνελιού και μιας απλής σοκολάτας της ίδιας μάρκας μπορεί να αγγίξει – ή και να ξεπεράσει – το 149%.
Παραδείγματα που σοκάρουν:
- Ferrero Yogurette Λαγουδάκι (75g): 2,79 € (37,20 €/κιλό)
- Για σύγκριση: Ferrero Yogurette μπάρα (100g): 1,49 € (14,90 €/κιλό) – +149%
- Kinder Harry Rabbit (110g): 2,79 € (25,36 €/κιλό)
- Για σύγκριση: Kinder σοκολάτα (100g): 1,49 € (14,90 €/κιλό) – +70%
- Lindt Gold Bunny (100g): 4,29 € (42,90 €/κιλό)
- Για σύγκριση: Lindt Alpine Milk (100g): 2,79 € (27,90 €/κιλό) – +53%
Και αν μιλάμε για βιολογικά ή vegan προϊόντα; Εκεί το... σχήμα κοστίζει σχεδόν χρυσάφι! Το βιολογικό σοκολατένιο κουνέλι Rosengarten φτάνει τα 74,83 €/κιλό.
Η κλιματική κρίση φταίει – αλλά όχι για όλα
Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία επιβεβαιώνει πως η σοκολάτα και τα ζαχαρώδη προϊόντα έχουν γίνει σημαντικά ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι – σε πολλές περιπτώσεις έως και 30% πάνω.
Η άνοδος αυτή δεν οφείλεται μόνο στο αυξημένο κόστος ενέργειας ή συσκευασίας. Η βασική αιτία είναι η έλλειψη κακάο, που συνδέεται άμεσα με τις ακραίες καιρικές συνθήκες λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Ξηρασίες, πλημμύρες και καθυστερημένες βροχές πλήττουν τη Δυτική Αφρική, όπου βρίσκεται η καρδιά της παγκόσμιας παραγωγής κακάο. Η αβεβαιότητα στην παραγωγή απειλεί να οδηγήσει τη σοκολάτα σε είδος... πολυτελείας.
Έλλειψη διαφάνειας στην τιμολόγηση
Το foodwatch καταγγέλλει και ένα άλλο σοβαρό ζήτημα: τη μη διαφανή πληροφόρηση στις τιμές. Πολλά προϊόντα στα ράφια δεν αναγράφουν την τιμή ανά κιλό, όπως απαιτείται, δυσκολεύοντας την αντικειμενική σύγκριση και τις δίκαιες επιλογές από τους καταναλωτές.