«Σαν γροθιά»: Οι κούριερ απεργούν πανελλαδικά στις 8 Μαΐου για βαρέα, 5ήμερο και αυξήσεις
Μοτοπορεία στις 11πμ από το Πεδίο του Άρεως στην Αθήνα ενώ ανάλογες κινητοποιήσεις θα γίνουν σε όλες τις μεγάλες πόλεις.

Την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 οι οδηγοί δικύκλου – μεταφορείς σε όλη τη χώρα κατεβαίνουν στην πρώτη πανελλαδική απεργία του κλάδου τους, διεκδικώντας ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά, πενθήμερο – επτάωρο με αυξήσεις στους μισθούς και πλήρη ασφαλιστικά – μισθολογικά δικαιώματα. Το αίτημα για ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά βασίζεται στο γεγονός ότι «το επάγγελμά μας είναι βαρύ και ανθυγιεινό» και ότι «δεν είναι εφικτό να εργαζόμαστε πάνω στο μηχανάκι μέχρι τα 67 έτη μας».
Κατά την απεργία, που θα έχει πανελλαδική κάλυψη (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Καλαμάτα, Λάρισα, Ιωάννινα, Αίγιο, Ηράκλειο, Ρέθυμνο), οι διανομείς θα μπλοκάρουν πιάτσες και logistics, ενώ οι πλατφόρμες θα παραμείνουν αδρανείς.
Όπως αναφέρει το κάλεσμα: «Την Πέμπτη 8 Μάη θα βγάλουμε στο δρόμο τα δίκαια αιτήματά μας, θα κλείσουμε τις κούριερ, δεν θα δουλέψει καμία πλατφόρμα. Θα περιφρουρήσουμε την απεργία. Και θα νικήσουμε γιατί όταν είμαστε ενωμένοι σαν γροθιά δεν μπορούμε να χάσουμε».
Τα κύρια αιτήματα
- Ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά: Αναγνώριση της επικινδυνότητας και του βάρους της εργασίας.
- Πενθήμερο – 7ωρο με αυξήσεις: Μείωση του ωραρίου στο δίκυκλο, με παράλληλη αύξηση μισθών, αξιοποιώντας τα υπερκέρδη των εταιρειών.
- Επέκταση επιδόματος επικινδυνότητας: Σε όλους τους οδηγούς δικύκλου, ανεξαρτήτως ειδικότητας.
- Κανονισμένη καταβολή καυσίμων: Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4611/2019 με έκδοση εγκυκλίου.
- Κατάργηση αντεργατικών διατάξεων: Νόμων Χατζηδάκη και Γεωργιάδη που επεκτείνουν απλήρωτες υπερωρίες, νομιμοποιούν 13ωρα, Κυριακάτικη εργασία, ποινικοποιούν το απεργιακό δικαίωμα.
Στο πλαίσιο της απεργιακής καμπάνιας, το σωματείο ΣΒΕΟΔ και οι συνάδελφοι θα καταθέσουν σειρά υπομνημάτων στο υπουργείο Εργασίας για:
- Την ένταξη στα Βαρέα & Ανθυγιεινά
- Τις προδιαγραφές του κιβωτίου μεταφοράς
- Την επέκταση επιδόματος επικινδυνότητας
- Την τακτοποίηση του ζητήματος καυσίμων
Οι κινητοποιήσεις έρχονται ως απάντηση στις «θανατοπολιτικές» συνθήκες του κλάδου: εκατοντάδες νεκροί, βαριά τραυματισμένοι και σακατεμένοι, εξαντλητικά ωράρια και εικονικές συμβάσεις που στέλνουν στα σκουπίδια θεμελιώδη δικαιώματα (άδειες, επιδόματα, βενζίνες, δώρα).
Ιστορικό και προοπτικές
Το 2019, μετά από μεγαλειώδη απεργία και αγώνα του ΣΒΕΟΔ, ψηφίστηκε ο ν. 4611/2019, που βελτίωσε (έστω μερικώς) τους όρους εργασίας και μισθούς. Ωστόσο, η επέλαση των πλατφορμών και η τεχνολογική αναδιάρθρωση του κλάδου μετέτρεψαν πολλές εταιρείες σε «κάτεργα» εντατικοποίησης, ενώ φιλικές προς το κεφάλαιο κυβερνήσεις νομιμοποίησαν την ψευδεπίγραφη freelance εργασία.
Σήμερα, οι διανομείς απαιτούν να ανατραπεί αυτή η πορεία: «Δεν θα αλλάξουμε επάγγελμα, αλλάζουμε το επάγγελμα», επισημαίνουν, καλώντας όλους τους συναδέλφους να οργανωθούν στο σωματείο, προκειμένου «να βάλουμε φρένο στην κλοπή του μισθού μας».
Κάλεσμα σε αλληλεγγύη
Σεβόμενοι το δικαίωμα στην απεργία, η κοινωνία καλείται να δείξει αλληλεγγύη:
- Ας μην παραγγείλουμε μια μέρα
- Ας κάνουμε υπομονή για το δέμα που περιμένουμε
Μόνο έτσι, θεωρούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, «θα κατανοήσουν οι εταιρείες ότι χωρίς εμάς δεν κινείται τίποτα. Η απεργία της 8ης Μαΐου δεν είναι μόνο αγώνας των κούριερ, αλλά όλων όσοι στηρίζουν τις εργασιακές ελευθερίες και την ανθρώπινη ζωή πάνω από τα κέρδη».