Διαζύγιο Facebook - Viber [vid]
Στη διακοπή κάθε δεσμού με το Facebook, προχωρά το Viber, κατηγορώντας το κοινωνικό δίκτυο ότι απέτυχε πλήρως να αντιμετωπίσει τη βίαιη ρητορική, η οποία έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Συγκεκριμένα, η Rakuten Viber ανακοίνωσε ότι θα διακόψει κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook, αφαιρώντας τα Facebook Connect, Facebook SDK και GIPHY από την πλατφόρμα της αλλά και διακόπτοντας κάθε διαφημιστική δαπάνη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Υπενθυμίζεται ότι εν μέσω των διαμαρτυριών που ξέσπασαν σε όλες τις ΗΠΑ για τη ρατσιστική αστυνομική βία, με αφορμή τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, μια ομάδα έξι οργανισμών, μεταξύ των οποίων η Anti-Defamation League και ο NAACP, κάλεσαν όσους διαφημίζουν στο Facebook να διακόψουν τις δαπάνες τους στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του Ιουλίου.
Μετά από μια σειρά περιστατικών κακής χρήσης δεδομένων, μεταξύ των οποίων το διαβόητο σκάνδαλο Cambridge Analytica όπου η εταιρεία πολιτικών συμβούλων αλίευσε δεδομένα από περίπου 87 εκατομμύρια χρήστες του Facebook, το Viber θεωρεί πως το ατόπημα του Facebook με τη βίαια ρητορική είναι «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι». Έτσι λοιπόν, η εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων ωθεί το κίνημα #StopHateForProfit ένα βήμα πιο μακριά.
https://www.youtube.com/watch?v=EN7GyubXiEc
«Το Facebook συνεχίζει να δείχνει πως δεν καταλαβαίνει το ρόλο του στον σημερινό κόσμο. Από την κακή διαχείριση δεδομένων από την εταιρεία και την έλλειψη προστασίας της ιδιωτικότητας στις εφαρμογές της, μέχρι την εξοργιστική του στάση να αποφύγει να πάρει μέτρα που είναι απαραίτητα για να προστατέψουν το κοινό από βίαια και επικίνδυνη ρητορική, το Facebook το παράκανε. Δεν είμαστε διαιτητές της αλήθειας, αλλά ισχύει ότι κάποιοι άνθρωποι υποφέρουν από την διάδοση βίαιου περιεχομένου και οι επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν μια ξεκάθαρη στάση» ανέφερε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του Viber, Djamel Agaoua.
Οι ενέργειες ώστε να απομακρυνθούν τα σημεία επαφής με το Facebook από το Viber αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί ως τις αρχές Ιουλίου 2020. Η διακοπή διαφημιστικής δαπάνης στο Facebook τίθεται σε ισχύ άμεσα.