Αυτό αποκαλύπτει έρευνα που έκαναν μαζί η περιβαλλοντική ομάδα Global Action Plan, η Reset Australia -ασχολείται με τις μεταρρυθμίσεις των μεγάλων τεχνολογικών εταιριών- και η Fairplay -κάνει εκστρατείες κατά του μάρκετινγκ που απευθύνεται σε παιδιά.

Ο κολοσσός στον οποίον ανήκουν οι πλατφόρμες -και πλέον λέγεται Meta- είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν σε νεαρούς χρήστες, βάσει μόνο τριών κατηγοριών: της ηλικίας, του φύλου και της τοποθεσίας. Έως τότε οι επιλογές ήταν πολλές περισσότερες και περιλάμβαναν και προσωπικά ενδιαφέροντα.

Όπως όμως, αποκαλύπτει η πρόσφατη έρευνα και το Facebook και το Instagram συνέχισαν να χρησιμοποιούν λογισμικό για να συγκεντρώνει λεπτομέρειες που αφορούσαν τα της περιήγησης των εφήβων, στο διαδίκτυο. Το λογισμικό λέγεται conversions API και κυκλοφορεί ως το κατ εξοχήν εργαλείο για τη συλλογή ακριβών data και τη βελτίωση των διαφημίσεων των εταιριών στο Facebook στη μετά iOS 14 εποχή που επιτρέπει στους χρήστες της Apple να επιλέγουν αν δέχονται το tracking ή όχι. Αυτό το ‘συμφωνείς ή όχι’ έχει στοιχίσει ήδη δισεκατομμύρια στη Facebook ή Meta.

Σε ανοιχτή επιστολή προς τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, 44 ομάδες υπεράσπισης των ψηφιακών δικαιωμάτων των ανθρώπων (μεταξύ τους είναι η 5Rights που διεκδικεί πιο αυστηρούς διαδικτυακούς ελέγχους για τα παιδιά της Μεγάλης Βρετανίας και η αμερικανική Center For Digital Democracy) έκαναν έκκληση στον ιδρυτή του Facebook να ακυρώσει τη συλλογή δεδομένων, καθώς όπως υποστήριξαν “χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση της ‘διαφήμισης παρακολούθησης’ των νέων χρηστών”.

Διαπιστωμένα το Facebook εξακολουθεί να κάνει χρήση του τεράστιου όγκου δεδομένων που συλλέγει από νέους ανθρώπους, ώστε να αποφασίσει ποια παιδιά είναι πιο ευάλωτα σε μια δεδομένη διαφήμιση. Για την ιστορία, εκπρόσωπος της Meta αρνήθηκε πως ο κολοσσός χρησιμοποιεί δεδομένα περιήγησης, με στόχο να στέλνει στους νεαρούς χρήστες τις διαφημίσεις που τους ενδιαφέρουν.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις