Τι αλλάζει στη σύναψη νέου συμβολαίου και την χρέωση τηλεφωνικής σύνδεσης και internet
Ο νέος Κώδικας θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση την παροχή της ρητής και αδιαμφισβήτητης συναίνεσης του συνδρομητή πριν προχωρήσει στη λήψη της υπηρεσίας και την επακόλουθη χρέωση του λογαριασμού του.

Η Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) εγκαινίασε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας που ορίζει τους κανόνες σύναψης συμβολαίου και χρέωσης υπηρεσιών, των οποίων η πληρωμή ενσωματώνεται στον λογαριασμό ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου 2025.
Στόχος του νέου θεσμικού πλαισίου είναι η προσαρμογή της ελληνικής αγοράς στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και οι αυξημένες απαιτήσεις διαφάνειας προς τους τελικούς χρήστες. Σε αντικατάσταση του υφιστάμενου Κώδικα Δεοντολογίας για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, καθορίζονται πλέον ενιαίοι κανόνες για δύο κατηγορίες υπηρεσιών:
- Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ)
Χρεώνονται μέσω ειδικών αριθμοσειρών του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης (ΕΣΑ), όπως συμβαίνει σήμερα με υπηρεσίες ενημέρωσης περιεχομένου έναντι αντιτίμου.
- Υπηρεσίες Ψηφιακού Περιεχομένου (ΥΨΠ)
Προσφέρονται μέσω διαδικτυακών πλατφορμών χωρίς χρήση ΕΣΑ, με απευθείας χρέωση στον τηλεπικοινωνιακό λογαριασμό του συνδρομητή (Direct Carrier Billing).
Προαπαιτούμενο η συναίνεση του χρήστη
Κεντρική προϋπόθεση για την ενεργοποίηση οποιασδήποτε χρέωσης είναι η ρητή και αδιαμφισβήτητη συναίνεση του χρήστη. Η συναίνεση αυτή θα πιστοποιείται υποχρεωτικά μέσω συστημάτων PIN (Personal Identification Number) ή OTP (One-Time Password), εξασφαλίζοντας ότι ο συνδρομητής έχει πλήρη επίγνωση του κόστους πριν προβεί σε αγορά.
Στη δημόσια διαβούλευση καλούνται να συμμετάσχουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πάροχοι υπηρεσιών, ενώσεις καταναλωτών και μεμονωμένοι χρήστες. Το πλήρες κείμενο του προσχεδίου βρίσκεται αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ, όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους έως την καταληκτική ημερομηνία.
Με τη θεσμοθέτηση του νέου Κώδικα, η ΕΕΤΤ στοχεύει σε αυστηρότερη προστασία των καταναλωτών και ταυτόχρονα στη διασφάλιση ομαλής λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών.