Τηλεκπαίδευση: Αυτός είναι ο τρόπος που θα βαθμολογηθούν οι μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια
Εγκύκλιο για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης των μαθητών και των μαθητριών της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄τετράμηνο υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, κι ενώ τα μαθήματα γίνονται με τηλεκπαίδευση μέσω webex, λόγω του lockdown και των περιοριστικών μέτρων. Στη σχετική ανακοίνωση που εστάλη σε όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, αναφέρεται ότι η αξιολόγηση θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Πιο αναλυτικά, για την αξιολόγηση στο Γυμνάσιο, συνεκτιμώνται η συνολική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία οι εκπαιδευτικοί σχηματίζουν εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ. Επίσης, συνεκτιμώνται οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τρια στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ). Διαβάστε εδώ ολόκληρη την εγκύκλιο και εδώ τις σχετικές οδηγίες.
Στο Γενικό Λύκειο, για την αξιολόγηση των μαθητών κατά τετράμηνο οι διδάσκοντες συνεκτιμούν τη συμμετοχή στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον που δείχνουν για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο για την αξιολόγηση συνεκτιμώνται η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται. Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.
Το υπουργείο Παιδείας, ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:
- Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
- Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
- Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.
- Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.
- Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.
- Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.
Πότε σταματούν τα μαθήματα με τηλεκπαίδευση για τα Χριστούγεννα
Μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου, προπαραμονή Χριστουγέννων θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση στα σχολεία όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα συνεχίσουν να λειτουργούν και τα Ειδικά Σχολεία.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνεχίζεται σε όλες τις βαθμίδες από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο έως τις 23 Δεκεμβρίου 2020, σημειώνει το Υπουργείο Παιδείας.
Οι δύο λόγοι που δεν άνοιξαν τα σχολεία
Υπενθυμίζεται πως η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων έχει ανασταλεί εώς τις 7 Ιανουαρίου. Ερωτηθείσα για την απόφαση να μην ανοίξουν τα σχολεία, η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου υποστήριξε ότι «εισηγηθήκαμε την αναβολή του ανοίγματος των σχολείων για δύο λόγους.
Ο ένας λόγος που θεωρήθηκε και το πιο σημαντικό κριτήριο από την έναρξη της πανδημίας είναι η εικόνα στις ΜΕΘ και η εικόνα στις ΜΕΘ σύμφωνα με την καθηγήτρια Παιδιατρικής δεν βελτιώθηκε. «Έτσι οποιαδήποτε κινητικότητα εντός και εκτός των σχολείων θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα», τόνισε.
Ο δεύτερος λόγος ήταν σύμφωνα με την κα. Παπαευαγγέλου ότι: «αμφισβητήθηκε το όφελος του ανοίγματος, αφού παρέμεναν μόνο επτά μέρες διδασκαλίας μέχρι τις αργίες των Χριστουγέννων εξ ου και υπήρχε προβληματισμός για την ανασφάλεια της κατάστασης που θα προκαλούσε το αν είναι στο σχολείο τα παιδιά. Πάντως η απόφαση δεν αναιρεί την σταθερή θέση της επιτροπής για τη σημασία της δια ζώσης εκπαίδευσης. Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διδασκαλία με φυσική παρουσία».
Στην τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε χθες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την πεποίθησή του πως στις 7 Ιανουαρίου οι μαθητές θα επιστρέψουν στις τάξεις και δεν θα χρειαστεί περαιτέρω παράταση, καθώς θα υπάρχει μείωση των κρουσμάτων.
Σημειώνεται πως την ίδια ώρα κλειστά θα παραμείνουν τα δικαστήρια, τα χιονοδρομικά κέντρα, ενώ απαγορεύονται και οι αθλητικές δραστηριότητες.