Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Βαριές ποινές στους υπότροπους και «παράθυρο» αλλαγών στις εξετάσεις διπλωμάτων
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες και όσους οδηγούν επικίνδυνα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρενέβη στη Βουλή για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - ΚΟΚ ο οποίος προβλέπει μία σειρά από αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες και όσους οδηγούν επικίνδυνα ενώ υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για τις λεωφορειολωρίδες και τα ταξί.
«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Με το νέο ΚΟΚ, ο επιπόλαιος οδηγός θα σκεφτεί διπλά και τριπλά πριν βάλει σε κίνδυνο ζωές, ενώ ο θεσμός της υποτροπής θα λειτουργήσει ως μοχλός αποτροπής», είναι το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός, απαντώντας στην κριτική για την αυστηροποίηση του Κώδικα, επισημαίνοντας πως η λογική του νομοσχεδίου είναι η τιμωρία των υπότροπων και όχι εκείνων που έκαναν μια μεμονωμένη παραβίαση.
Όπως τόνισε, ήρθε η ώρα «να κοιταχτούμε στον καθρέφτη», καθώς όπως σημείωσε, η Ελλάδα είναι στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης σε νεκρούς από δυστυχήματα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για μια επιλογή ευθύνης, μετά από μακρά περίοδο διαβούλευσης, μιλώντας για κυρώσεις που οδηγούν σε αποτροπή και αλλαγή κουλτούρας. «Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με αποδοχή μιας κατάστασης, δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στο δρόμο», ανέφερε ενώ άνοιξε «παράθυρο» για αλλαγές στις εξετάσεις των διπλωμάτων οδήγησης.
Πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τις βραδινές ώρες το Σαββατοκύριακο
Ο πρωθυπουργός έθεσε ως στόχο τη βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών, ανακοινώνοντας την πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τις βραδινές ώρες το Σαββατοκύριακο. Αναφέρθηκε ταυτοχρόνως στην απόκτηση 1000 νέων λεωφορείων στην πρωτεύουσα έως το τέλος του 2026 και στην ανανέωση του στόλου μέχρι το 2027, ενώ ειδική μνεία έκανε και στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά έως τις αρχές του 2026.
Την ίδια στιγμή ανακοίνωσε την ένταξη 14 νέων συρμών στον ηλεκτρικό εντός του 2026. Ταυτοχρόνως, ενημέρωσε πως άμεσα τοποθετούνται οι πρώτες 90 κάμερες στο δρόμο, με απώτερο στόχο τη τοποθέτηση συνολικώς 1500 καμερών.
Αναφερόμενος πάντως στο επίμαχο άρθρο για την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, το οποίο έχει προκαλέσει την αντίδραση των οδηγών ταξί, εξήγησε πως θα μπορούν να εισέρχονται αποκλειστικά για την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών, τονίζοντας πως με αυτό τον τρόπο θα αυξηθεί η ταχύτητα στις δημόσιες συγκοινωνίες.