«Ακριβό μου παπούτσι»: Αυξάνονται οι τιμές σε Adidas και Puma μετά τη Nike στις ΗΠΑ
Οι δασμοί που έχει επιβάλλει ο Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να επηρεάζουν συνολικά τον κλάδο της αθλητικής ένδυσης.
Οι Adidas και Puma είναι πιθανό να αυξήσουν τις τιμές των παπουτσιών για τρέξιμο και των αθλητικών ειδών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθώντας το παράδειγμα της Nike, δήλωσαν αναλυτές και επενδυτές την Πέμπτη (22/5), καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυξάνουν το κόστος για τους λιανοπωλητές.
Η Nike, η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών σε πωλήσεις και κεφαλαιοποίηση αγοράς, έκανε γνωστό ότι θα αυξήσει τις τιμές την επόμενη εβδομάδα, χρεώνοντας έως και 10 δολάρια επιπλέον για παπούτσια που κοστίζουν σήμερα πάνω από 150 δολάρια, διατηρώντας παράλληλα σταθερές τις τιμές για προϊόντα κάτω των 100 δολαρίων.
Ζήτημα που θα επηρεάσει συνολικά τον κλάδο της αθλητικής ένδυσης
«Αυτή ήταν η στιγμή που περίμεναν η Adidas και η Puma», δήλωσε ο Robert Krankowski, αναλυτής αθλητικών ειδών όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters. Και οι δύο γερμανικές μάρκες αθλητικών ειδών υποστήριξαν πρόσφατα ότι δεν θα είναι οι πρώτες που θα αυξήσουν τις τιμές τους, αλλά θα περιμένουν να δουν τι θα κάνουν οι «αντίπαλοί» τους.
«Πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε μια παρόμοια απόφαση τόσο από την Adidas όσο και από την Puma, επειδή... αυτό δεν αφορά συγκεκριμένα τη Nike, είναι ένα ζήτημα του κλάδου. Όλοι θα επηρεαστούν από τους δασμούς», πρόσθεσε ο Krankowski.

Σημειώνεται πως ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ έχει επιβάλλει καθολικούς δασμούς 10% σε όλες τις εισαγωγές και επέβαλε στην Κίνα υψηλότερους ύψους 30%. Ακόμα πιο ανησυχητικό για τις μάρκες αθλητικών ειδών είναι το γεγονός ότι ο βασικός κόμβος κατασκευής υποδημάτων και ενδυμάτων του Βιετνάμ αντιμετωπίζει την απειλή επιστροφής ενός απότομου δασμού 46% τον Ιούλιο.
Η Nike περιέγραψε τις ανακοινωθείσες αυξήσεις τιμών ως μέρος του κανονικού εποχιακού προγραμματισμού της, χωρίς να αναφέρει το ζήτημα των δασμών.
Οι πρώτες ανακοινώσεις της Puma και η σιγή ιχθύος της Adidas
Η Puma, από τη πλευρά της δήλωσε την Πέμπτη (22/5) ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τους Αμερικανούς εταίρους της, αλλά δεν έχει αποφασίσει εάν ή πώς θα προσαρμόσει τις τιμές. Η Adidas, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με τα τιμολογιακά της σχέδια.
«Ιστορικά, όταν η κορυφαία μάρκα προσαρμόζει τις τιμές της, οι ανταγωνιστές τείνουν να ακολουθούν το παράδειγμά της λίγο αργότερα», δήλωσε ο Federico Borin, αναλυτής στην Janus Henderson.
Το πόσο ψηλά θα αυξήσουν τις τιμές άλλες μάρκες θα εξαρτηθεί από τις αξιολογήσεις τους για την προθυμία των αγοραστών στις ΗΠΑ να πληρώσουν, η οποία ποικίλλει ανάλογα με το πόσο ζήτηση έχουν τα αθλητικά παπούτσια ή τα παπούτσια για τρέξιμο που προσφέρουν.
Οι αυξήσεις τιμών της Nike είναι σχετικά μέτριες, πρόσθεσε ο Jaeger, αλλά «αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ότι ο καταναλωτής των ΗΠΑ γενικά δεν είναι τόσο ισχυρός όσο πριν από μερικά χρόνια».
Το καταναλωτικό κλίμα στις ΗΠΑ υποχώρησε περαιτέρω τον Μάιο, ενώ οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό σε ετήσια βάση αυξήθηκαν, σύμφωνα με τις Έρευνες Καταναλωτών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν την Παρασκευή.