Απεργία διαρκείας από 1η Ιουλίου στα συνεργεία – «Φρένο» στο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ
Έντονες αντιδράσεις και κραυγές για παράταση στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

Με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες απαντούν από την 1η Ιουλίου οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών σε όλη τη χώρα, αντιδρώντας σθεναρά στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ.
Το νέο μέτρο προβλέπει την καταγραφή κάθε επίσκεψης και εργασίας σε ψηφιακή πλατφόρμα, ακόμα και για ένα απλό φούσκωμα ελαστικού. Η ρύθμιση αφορά όλα τα συνεργεία, ανεξαρτήτως μεγέθους, προκαλώντας αναβρασμό στον κλάδο.
Χαράτσι 35€ για κάθε ραντεβού
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από την αγορά, αρκετά συνεργεία έχουν αρχίσει να επιβάλλουν επιπλέον χρέωση 35 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για κάθε ραντεβού, προκειμένου να καλύψουν το πρόσθετο διοικητικό και τεχνολογικό βάρος της νέας υποχρέωσης. Πρόκειται για μια εξέλιξη που προκαλεί δυσαρέσκεια και στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν το κόστος των υπηρεσιών να αυξάνεται χωρίς να έχουν άλλη επιλογή.
Οι επαγγελματίες μιλούν για αιφνιδιασμό, έλλειψη καθοδήγησης και απουσία μεταβατικής περιόδου. Ειδικά τα μικρά, οικογενειακά συνεργεία, όπως τονίζουν, δεν έχουν ούτε τον εξοπλισμό ούτε το προσωπικό για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του συστήματος.
Παράλληλα, επικρατεί σύγχυση για το ποιες εργασίες πρέπει να καταγράφονται, ενώ ο φόβος για άδικα πρόστιμα σε περίπτωση απλών παραλείψεων είναι έντονος. «Δεν γίνεται να τιμωρούμαστε για τυπικά λάθη, όταν δεν υπάρχει καν φορολογική ζημία», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Οι ιδιοκτήτες ζητούν άμεση αναστολή του μέτρου, διάλογο με την Πολιτεία και προσαρμογή στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των συνεργείων.
Παράταση ζητά το Ε.Ε.Α
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών επισημαίνει ότι «όσες επιχειρήσεις συμμετείχαν στην πιλοτική φάση εφαρμογής, έχουν ήδη εντοπίσει σοβαρές δυσλειτουργίες καθώς και τεχνικά προβλήματα που επιτείνουν την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια των επαγγελματιών», ζητώντας ουσιαστικά αφενός την παράταση της έναρξης υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου και αφετέρου την επανεξέταση των τεχνικών προδιαγραφών.