Αποκαλύφθηκε η «καταστροφική βλάβη» που προκάλεσε το χάος στο Χίθροου - Τι δείχνει το πόρισμα
Περίπου 1.300 πτήσεις ακυρώθηκαν και περισσότερα από 270.000 αεροπορικά ταξίδια επιβατών διακόπηκαν τον Μάρτιο.
Η διακοπή ρεύματος που έκλεισε το αεροδρόμιο Heathrow νωρίτερα μέσα στην χρονιά, προξενώντας χάος στις μετακινήσεις για περισσότερους από 270.000 επιβάτες, προκλήθηκε από μια «καταστροφική βλάβη» του εξοπλισμού σε έναν κοντινό υποσταθμό, σύμφωνα με νέα έκθεση.
Οι ειδικοί λένε ότι η πυρκαγιά στον υποσταθμό North Hyde, ο οποίος τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα το Heathrow, ξεκίνησε μετά από βλάβη ενός ηλεκτρικού μονωτήρα υψηλής τάσης γνωστού ως «bushing» - «πιθανότατα» λόγω εισχώρησης υγρασίας στον εξοπλισμό - πριν εξαπλωθεί.
Οι ευκαιρίες που χάθηκαν
Σύμφωνα με την έκθεση, χάθηκαν δύο ευκαιρίες που θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει τη βλάβη, η πρώτη το 2018, όταν βρέθηκε υψηλότερο από το αναμενόμενο επίπεδο υγρασίας σε δείγματα λαδιού.
Μια τέτοια ένδειξη σήμαινε «επικείμενη βλάβη και ότι ο δακτύλιος πρέπει να αντικατασταθεί», σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της National Grid Electricity Transmission.
Ωστόσο, η έκθεση της National Energy System Operator (NESO) αναφέρει ότι «δεν λήφθηκαν τα κατάλληλα μέτρα» για την αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού προβλήματος, συμπεριλαμβανομένου του 2022, όταν αναβλήθηκε η βασική συντήρηση.
«Ως εκ τούτου, το πρόβλημα παρέμεινε άλυτο», προσθέτει η έκθεση.
Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του εσωτερικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας του αεροδρομίου σήμαινε ότι η απώλεια ενός μόνο από τα τρία σημεία τροφοδοσίας θα «οδηγούσε σε απώλεια ισχύος σε συστήματα κρίσιμης σημασίας για τη λειτουργία, με αποτέλεσμα την αναστολή των λειτουργιών για σημαντικό χρονικό διάστημα», προσθέτει η έκθεση.
Χάος στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης
Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης έκλεισε για περίπου 16 ώρες στις 21 Μαρτίου μετά την πυρκαγιά, πριν ξανανοίξει περίπου στις 6 μ.μ.
Περίπου 1.300 πτήσεις ακυρώθηκαν και περισσότερα από 270.000 αεροπορικά ταξίδια επιβατών διακόπηκαν.
Δεκάδες εκατομμύρια λίρες χάθηκαν, χιλιάδες επιβάτες έμειναν εγκλωβισμένοι και τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με την ανθεκτικότητα των υποδομών του Ηνωμένου Βασιλείου.
Περισσότερα από 71.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις έμειναν χωρίς ρεύμα ως αποτέλεσμα της πυρκαγιάς και της διακοπής ρεύματος που προκάλεσε, σύμφωνα με την έκθεση.
Ξεπερασμένοι κανονισμοί και ανεπαρκείς μηχανισμοί ασφαλείας
Απαντώντας στα ευρήματα της έκθεσης, ένας εκπρόσωπος του Heathrow δήλωσε: «Ο συνδυασμός ξεπερασμένων κανονισμών, ανεπαρκών μηχανισμών ασφαλείας και της αδυναμίας της National Grid να συντηρήσει τις υποδομές της οδήγησε σε αυτή την καταστροφική διακοπή ρεύματος.
Αναμένουμε από την National Grid να εξετάσει προσεκτικά τα μέτρα που μπορεί να λάβει για να διασφαλίσει ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί.
Η δική μας ανασκόπηση, υπό την ηγεσία της πρώην υπουργού Ruth Kelly, εντόπισε βασικούς τομείς που χρήζουν βελτίωσης και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την εφαρμογή και των 28 συστάσεων».
Τον Μάιο, η έρευνα της κ. Kelly αποκάλυψε ότι ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου δεν ήταν δυνατό να επικοινωνήσει καθώς εξελισσόταν η κρίση, επειδή το τηλέφωνό του ήταν σε σίγαση.