Formula 1 2025 Grand Prix Emilia-Romagna: O Verstappen ξανά νικητής
Ο Verstappen κέρδισε τη δεύτερη νίκη για to 2025 και την 65η της καριέρας του στην Emilia-Romagna, που ήταν το 400ο για την Red Bull Racing.

Ο Max Verstappen της Red Bull κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix της Emilia-Romagna στην πίστα της Imola, διακόπτοντας το σερί πρώτων θέσεων της McLaren. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πέτυχε τη νίκη με μια εντυπωσιακή εκκίνηση που του χάρισε την πρωτοπορία από τον πρώτο κιόλας γύρο.
Ο Lando Norris τερμάτισε στη δεύτερη θέση, αφού πέρασε τον polesitter Oscar Piastri στους τελευταίους γύρους του αγώνα, με δύο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας να... ανακατεύουν σημαντικά την κατάταξη.
Ξεκινώντας από τη δεύτερη θέση του grid, ο Verstappen επιτέθηκε στον Piastri στην πρώτη ζώνη φρεναρίσματος της Tamburello και, φρενάροντας αργά από την εξωτερική, κατάφερε να προσπεράσει με πολύ όμορφο τρόπο τον Αυστραλό. Ο Piastri ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που επέλεξε να πραγματοποιήσει το μοναδικό του πιτ στοπ στον 14ο γύρο, αλλάζοντας τα ελαστικά (μεσαία γόμα) για τη σκληρή. Παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και ο George Russell, που είχε ξεκινήσει τρίτος.
Κλειδί η διαχείριση ελαστικών
Παρά τις προβλέψεις, η Red Bull φάνηκε να έχει λιγότερη φθορά ελαστικών απ’ ό,τι αναμενόταν. Ο Verstappen έχανε 2-3 δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο από τον ταχύτατο Norris, διαφορά που δεν ήταν αρκετή όμως για να απειληθεί ουσιαστικά η πρωτοπορία του.
Τα Safety car
Η πρώτη σημαντική τροπή στον αγώνα ήρθε στον 29ο γύρο, όταν η εγκατάλειψη του Esteban Ocon με τη Haas, ανάμεσα στις στροφές Variante Alta και Rivazza, προκάλεσε την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Η εξέλιξη αυτή ευνόησε σαφώς όσους δεν είχαν κάνει ακόμη το πιτ στοπ τους, μεταξύ αυτών και τον Verstappen. Αντιθέτως, ο Norris είχε μπει στον προηγούμενο γύρο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Με την επανεκκίνηση στον 31ο γύρο, η διαφορά του Verstappen από τον Βρετανό αυξήθηκε στα 20 δευτερόλεπτα, ενώ ο Alex Albon εκμεταλλεύτηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) για να ανέβει τρίτος, μπροστά από τον Piastri. Ο Norris δεν κατάφερε να μειώσει τη διαφορά περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα, ενώ ο Piastri ανέκτησε την τρίτη θέση, αλλά ήταν ήδη 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του.
Στον 47ο γύρο η εγκατάλειψη του Andrea Kimi Antonelli της Mercedes από την όγδοη θέση έφερε αυτή τη φορά στην πίστα το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Verstappen και ο Norris εκμεταλλεύτηκαν την περίσταση για να αλλάξουν σε δεύτερο σετ σκληρών ελαστικών, ενώ ο Piastri έμεινε έξω και τοποθετήθηκε ανάμεσά τους για το τελικό sprint των 10 γύρων, μετά την επανεκκίνηση στον 54ο γύρο.
Ο Norris, με φρέσκα ελαστικά, προσπέρασε γρήγορα τον Piastri, όμως δεν μπόρεσε να απειλήσει ουσιαστικά τον Verstappen, ο οποίος πανηγύρισε τη δεύτερη του νίκη για τη σεζόν του 2025. Ο Piastri αρκέστηκε στην τρίτη θέση.
Ferrari: Μάχη μετά την καταστροφή στις κατατακτήριες δοκιμές
Η Ferrari ανέκαμψε εν μέρει μετά την απογοητευτική της εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, που την έφεραν στις θέσεις 11 (Charles Leclerc) και 12 (Lewis Hamilton). Οι δύο οδηγοί έκαναν καλές εκκινήσεις, με τον Leclerc να φαίνεται πως θα χάσει έδαφος λόγω του πρώτου VSC, αλλά να ευνοείται τελικά από το πλήρες αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος.
Ο Leclerc δεν κατάφερε να κρατήσει την τέταρτη θέση με τα φθαρμένα του ελαστικά, ενώ σε μια σκληρή μονομαχία έβγαλε τον Albon εκτός πίστας στη Tamburello, επιτρέποντας στον Hamilton να τον προσπεράσει. Τελικά, ο Albon κατάφερε να περάσει τον Leclerc στον προτελευταίο γύρο, με τον Μονεγάσκο να λαμβάνει εντολή από την ομάδα να του παραχωρήσει τη θέση, ώστε να αποφύγει πιθανή ποινή. Οι τρεις οδηγοί τερμάτισαν στις θέσεις 4 έως 6, με σειρά Hamilton – Albon – Leclerc.
...Και οι άλλοι
Ο Russell ήταν ένας ακόμη από τους χαμένους της στρατηγικής, ενώ και η γενικότερη φθορά των ελαστικών της Mercedes δεν βοήθησε. Ξεκίνησε με τα ίδια μεσαία ελαστικά που είχε χρησιμοποιήσει στις κατατακτήριες.
Ο Carlos Sainz τερμάτισε όγδοος, ολοκληρώνοντας ένα διπλό πλασάρισμα στους βαθμούς για τη Williams, ενώ ένα αξιόλογο αποτέλεσμα πέτυχε και ο Isack Hadjar της Racing Bulls στην ένατη θέση. Ο Yuki Tsunoda, μετά από ένα σφοδρό ατύχημα στις κατατακτήριες, κατάφερε με πείσμα και μία στρατηγική ενός πιτ στοπ να τερματίσει δέκατος.
Η μεγάλη χαμένη του αγώνα ήταν η Aston Martin. Οι Fernando Alonso και Lance Stroll, αν και εντυπωσίασαν στις κατατακτήριες χάρη σε ριψοκίνδυνη στρατηγική, δεν είχαν διαθέσιμο σετ σκληρών ελαστικών για το τελευταίο μέρος του αγώνα, με αποτέλεσμα να πέσουν εκτός δεκάδας.
Η βαθμολογία
Παρά την τρίτη θέση του, ο Oscar Piastri παραμένει στην κορυφή του πρωταθλήματος, με 13 βαθμούς διαφορά από τον Lando Norris και 22 από τον Max Verstappen. Επόμενος σταθμός για την F1: το Πριγκιπάτο του Μονακό, για τον δεύτερο αγώνα της ευρωπαϊκής τριπλέτας.