Formula 1 2025 Grand Prix Μονακό: Ο Νόρις ξεκινά πρώτος
Ανατροπή στο Μονακό. Ο Νόρις “κλέβει” την pole position από τον Λεκλέρ σε μια καταστροφική μέρα για τη Mercedes.

Ο Λάντο Νόρις έκανε την ανατροπή και πήρε την pole position (την δεύτερη της χρονιάς και με ρεκόρ γύρου) στο Grand Prix του Μονακό, αφήνοντας πίσω του τον τοπικό Σαρλ Λεκλέρ.
Μια απρόσμενη εξέλιξη επιφύλασσε η σημερινή διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών στο Μονακό, καθώς ο Λάντο Νόρις της McLaren κατέκτησε την pole position για το αυριανό Grand Prix, προσπερνώντας το μεγάλο φαβορί και ήρωα των Μονεγάσκων, Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Ο Λεκλέρ είχε κυριαρχήσει σε όλες τις περιόδους των ελεύθερων δοκιμών και φαινόταν πως είχε τον έλεγχο και στο Q3, ώσπου ο Νόρις, με έναν εντυπωσιακό τελευταίο γύρο, βρήκε ακόμη ενάμιση δέκατο του δευτερολέπτου και πέτυχε χρόνο 1:09.954 – νέο ρεκόρ πίστας στα 3.3 χλμ. της θρυλικής διαδρομής στους δρόμους του Μόντε Κάρλο. Αυτή είναι η πρώτη pole του Βρετανού οδηγού από το εναρκτήριο Grand Prix της χρονιάς στην Αυστραλία.
Οριακή μάχη στην κορυφή – Πιάστρι και Χάμιλτον πίσω από τους πρωταγωνιστές
Ο teammate του Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι, είχε αρχικά τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, όμως ένα μικρό λάθος στο "Nouvelle Chicane" του στοίχισε πολύτιμα δέκατα, αφήνοντάς τον τελικά στην τρίτη θέση της εκκίνησης. Ο Λιούις Χάμιλτον, με Ferrari πλέον, έχει την τέταρτη θέση στην εκκίνηση, αλλά ενδέχεται να δεχθεί ποινή για παρεμπόδιση του Μαξ Φερστάπεν κατά τη διάρκεια του Q1. Ο Ολλανδός της Red Bull δεν κατάφερε να μπει στη μάχη της κορυφής, μένοντας μόλις πέμπτος, επτά δέκατα πίσω από την pole, σε μία μάλλον υποτονική εμφάνιση για την ομάδα του.

Έκπληξη με Χαντζάρ και Οκόν – Η Mercedes εκτός παιχνιδιού
Μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας ήταν ο rookie Ιζάκ Χαντζάρ της Racing Bulls, που παρότι ακούμπησε τον τοίχο δύο φορές στις ελεύθερες δοκιμές, κατάφερε να τερματίσει έκτος – εντυπωσιακή επίδοση για το πρώτο του Μονακό. Ο Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) έμεινε μόλις 0.001s πίσω του στην έβδομη θέση, ενώ ο Εστεμπάν Οκόν της Haas κατέλαβε την όγδοη θέση, αφήνοντας τον Λίαμ Λόσον ένατο και τον Άλεξ Άλμπον (Williams) δέκατο.
Η μεγάλη απογοήτευση ήρθε από τη Mercedes. Ο νεαρός Κίμι Αντονέλι πρόλαβε να περάσει στο Q2 αλλά στη συνέχεια χτύπησε στον τοίχο του Nouvelle Chicane προκαλώντας κόκκινη σημαία. Στην επόμενη φάση, ο Τζορτζ Ράσελ αντιμετώπισε πρόβλημα ισχύος και σταμάτησε στο τούνελ λόγω ηλεκτρικής βλάβης. Το αποτέλεσμα; Και τα δύο ασημένια βέλη θα εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις του grid.
Άτυχοι και εκτός Q3
Αξιοσημείωτος ήταν και ο αποκλεισμός του Κάρλος Σάινθ, ο οποίος δεν βρήκε ποτέ πρόσφυση με τη μαλακή γόμα και έχασε την τελευταία θέση στο Q3 από τον Οκόν. Ο Γιούκι Τσουνόντα (12ος) διαμαρτυρήθηκε έντονα για παρεμπόδιση από τον Χαντζάρ, ενώ εκτός συνέχειας έμειναν και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ μαζί με τα δύο μονοθέσια της Mercedes.
Μοναδικός κανονισμός που φέρνει στρατηγικό… πονοκέφαλο
Το αυριανό Grand Prix των 78 γύρων αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω ενός ειδικού κανονισμού: Οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιήσουν και τις τρεις διαφορετικές γόμες ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον δύο pitstops για όλους – σενάριο σπάνιο για το Μονακό, που παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από ελάχιστες στρατηγικές ανατροπές.