Formula 1 2025 Grand Prix Μονακό: Ο Νόρις άντεξε την πίεση και νίκησε στο "σκάκι" της F1
Ο Νόρις κέρδισε τη νίκη τη δεύτερη στη χρονιά και την πρώτη στο Πριγκιπάτο. Δεύτερος τερμάτισε ο Λεκλέρ με τον Πιάστρι τρίτο.

Ο Λάντο Νόρις της McLaren κέρδισε το Γκραν Πρι του Μονακό για το 2025, αντιστεκόμενος στις πιέσεις του Σαρλ Λεκλέρ και του Όσκαρ Πιάστρι, σε έναν αγώνα γεμάτο τακτική και απρόβλεπτες εξελίξεις.
Σε μια ασυνήθιστη εκδοχή του αγώνα στους δρόμους του Πριγκιπάτου, η FIA επέβαλε τη χρήση τριών διαφορετικών σετ ελαστικών, κάτι που μετέτρεψε το Grand Prix σε ένα στρατηγικό παιχνίδι.
Ο Νόρις, ξεκινώντας από την pole position, κατάφερε να μείνει μπροστά, αποφεύγοντας «παγίδες» και πήρε τη δεύτερη νίκη του για τη φετινή σεζόν. Λεκλέρ και Πιάστρι ανέβηκαν στο βάθρο, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε τέταρτος, έχοντας ποντάρει (ανεπιτυχώς) σε μια καθυστερημένη κόκκινη σημαία.
Εκκίνηση με ένταση
Με το που έσβησαν τα φώτα, ο Νόρις μπλόκαρε τα φρένα του για να κρατήσει τη θέση του από τον Λεκλέρ στη στροφή Ste Devote. Ο Πιάστρι κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Φερστάπεν, ο οποίος προσπάθησε να περάσει εξωτερικά.
Στο πίσω μέρος του grid, ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο βρήκε τον τοίχο στην έξοδο της Portier, μετά από μάχη με τον οδηγό της Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι. Παρότι ο οδηγός της Sauber συνέχισε, η επαφή προκάλεσε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC).

Κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν τη φάση: οι Τσουνόντα, Γκασλί και Μπέαρμαν μπήκαν νωρίς για πιτ στοπ. Όμως ο Γκασλί έπεσε πάνω στον Τσουνόντα στη Nouvelle Chicane, χάνοντας φρένα και καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή του ανάρτηση, ενώ ο οδηγός της Red Bull στάθηκε τυχερός χωρίς ζημιές.
Ο Γκασλί επέστρεψε με τρία ελαστικά στα πιτ και εγκατέλειψε, με την Alpine του να αφήνει ένα κομμάτι φτερού στην πίστα. Ο Πιάστρι το απέφυγε, αλλά άφησε προσωρινά «παράθυρο» στον Φερστάπεν να τον απειλήσει, χωρίς επιτυχία.
Τα πρώτα στρατηγικά κόλπα
Ο Λίαμ Λόσον φρόντισε να δημιουργήσει κενό για τον ομόσταβλό του Ιζάκ Χαντζάρ, ο οποίος έκανε πιτ στοπ για μαλακά ελαστικά χάνοντας μόνο δύο θέσεις. Αυτό άλλαξε τον ρυθμό του αγώνα: Οι πρωτοπόροι αναγκάστηκαν να πιέσουν περισσότερο για να διατηρήσουν το περιθώριο για τα δικά τους πιτ στοπ. Ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Χαντζάρ, που μπήκε ξανά για σκληρά ελαστικά ώστε να τα διατηρήσει μέχρι το τέλος.

Ο Νόρις ξεκίνησε τα pitstop για τους πρωτοπόρους (μπήκε, στον 20ό γύρο). Ο Πιάστρι τον ακολούθησε για να "κλέψει" τη θέση του Λεκλέρ, αλλά ο Μονεγάσκος αντέδρασε άμεσα και διατήρησε το προβάδισμα. Ο Φερστάπεν, με καθαρή πίστα, ήλπιζε σε κάποια ουράνια παρέμβαση όπως αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά ο αγώνας συνέχισε χωρίς διακοπές μέχρι και τον 29ο γύρο, όταν και τελικά μπήκε για το δικό του πρώτο πιτ στοπ, επιστρέφοντας στην τέταρτη θέση.
Στο σημείο αυτό, ο Νόρις είχε διαφορά έξι δευτερολέπτων από τον Λεκλέρ, ενώ ο Πιάστρι και ο Φερστάπεν ακολουθούσαν, με τον Χάμιλτον να έχει ανέβει από την έβδομη στην πέμπτη θέση.
Το δεύτερο πιτ στοπ αύξησε την ένταση
Η σειρά παρέμεινε σταθερή μέχρι τη δεύτερη υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών. Ο Πιάστρι άνοιξε το χορό στον 49ο γύρο, παρασύροντας τον Λεκλέρ έναν γύρο μετά και τον Νόρις στον 51ο. Ο Φερστάπεν, όμως, έμεινε έξω και ανέβασε ρυθμό, ελπίζοντας πάλι σε κάποιο συμβάν που θα του έδινε πλεονέκτημα.
Οι Νόρις και Λεκλέρ τον έφτασαν γρήγορα, και το μόνο που θα μπορούσε να βοηθήσει τον Φερστάπεν πλέον ήταν μια κόκκινη σημαία για να πετύχει δωρεάν (χωρίς χάσιμο θέσης) αλλαγή ελαστικών. Με τον Χάμιλτον επίσης να έχει ολοκληρώσει τις αλλαγές του, ο Φερστάπεν δεν είχε λόγο να μπει στα pits εκτός αν το έκανε την τελευταία στιγμή.
Αυτή η καθυστέρηση έφερε τον Νόρις σε δύσκολη θέση, με τον Λεκλέρ και τον Πιάστρι να τον απειλούν. Τελικά, ο Φερστάπεν μπήκε μόλις έναν γύρο πριν το τέλος, επιτρέποντας στον Νόρις να περάσει ξανά μπροστά και να κλειδώσει τη νίκη.
Τα υπόλοιπα αποτελέσματα
Ο Χαντζάρ, χάρη στην ομαδική στρατηγική με τον Λόσον και την έξυπνη διαχείριση της Racing Bulls, τερμάτισε έκτος. Ο Οκόν με την Haas εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα δύο του πιτ στοπ και πήρε την έβδομη θέση, ενώ ο Λόσον ανταμείφθηκε με την όγδοη.
Οι Άλμπον και Σάινθ της Williams συμπλήρωσαν τη δεκάδα, κρατώντας πίσω τους τις Mercedes. Ο Ράσελ και ο Αντονέλι δεν κατάφεραν να μπουν στους βαθμούς, ποντάροντας σε καθυστερημένες αλλαγές ελαστικών — αλλά το χάος που περίμεναν δεν ήρθε ποτέ. Μάλιστα, ο Ράσελ πέρασε τον Άλμπον κόβοντας την στροφή, προτιμώντας να δεχτεί ποινή χρόνου. Όμως οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν με διέλευση από τα πιτ, ακυρώνοντας το... πονηρό του σχέδιο.
Ο Αλόνσο εγκατέλειψε με υποψία μηχανικής βλάβης, παρκάροντας με... στυλ πίσω από τον τοίχο στη Rascasse για να μην επηρεάσει τον αγώνα.
Τι άλλαξε στη βαθμολογία;
Ο Νόρις πλησίασε τον πρωτοπόρο Πιάστρι στους μόλις 3 βαθμούς, ενώ ο Φερστάπεν απέχει πλέον 25 βαθμούς από την κορυφή, καθώς το πρωτάθλημα συνεχίζεται το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη.