Formula 1 2025 Grand Prix Εμίλια Ρομάνα: Επιστροφή στην Ίμολα Ferrari, Tifosi, και... βροχή
Η F1 επιστρέφει στην ιστορική Ίμολα με νέο ελαστικό, αλλαγές σε Alpine και τον Hamilton να ζει το "όνειρο Ferrari" με φόντο τη βροχή.
Μετά το διάλειμμα στο Μαϊάμι, η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο θρυλικό Autodromo Enzo e Dino Ferrari για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια – ένα Grand Prix "παλαιάς κοπής" και αγαπημένo σιρκουί τόσο για οδηγούς όσο και για θεατές. Με την αβεβαιότητα γύρω από τη συνέχιση του αγώνα μετά το 2025, κάθε λεπτό στην Ίμολα φέτος έχει ξεχωριστή βαρύτητα.
Χάμιλτον, Ferrari και... Tifosi
Ο Λιούις Χάμιλτον θα ζήσει για πρώτη φορά την εμπειρία “Tifosi” ως οδηγός της Ferrari. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ως τώρα μια σεζόν γεμάτη αντιθέσεις – από νίκη σε sprint, έως και αποκλεισμό από αγώνα. Η ατμόσφαιρα στην Ίμολα αναμένεται ηλεκτρισμένη, καθώς ο θρύλος της F1 φορά για πρώτη φορά "τα κόκκινα" σε ιταλικό έδαφος.
Ο Κολαπίνο στο προσκήνιο και αναταράξεις στην Alpine
Ο Φράνκο Κολαπίνο επιστρέφει στην ενεργό δράση, αυτή τη φορά με την Alpine, αντικαθιστώντας τον Τζακ Ντούχαν. Με μόλις πέντε αγώνες για να αποδείξει την αξία του, θα κριθεί από τα μάτια του νέου επικεφαλής της ομάδας, Φλάβιο Μπριατόρε, ενώ η αποχώρηση του Όλιβερ Όουκς δημιούργησε νέο κύμα ερωτημάτων για τη σταθερότητα στην ομάδα.
Η γόμα C6 κάνει ντεμπούτο στα ελαστικά
Η Pirelli επέλεξε την πιο μαλακή διαθέσιμη τριάδα ελαστικών (C4-C5-C6), με τη νέα C6 να χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Grand Prix. Αν και είναι αβέβαιο αν θα αντέξει σε ρυθμούς αγώνα, αναμένεται να προσφέρει κορυφαία πρόσφυση σε γρήγορους γύρους. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο για τη συμπεριφορά αυτής της γόμας, που σχεδιάστηκε για λιγότερο τραχιές επιφάνειες όπως της Ίμολα.

Τι έγινε πέρσι – και τι περιμένουμε φέτος
Το 2024, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη μπροστά από τον Λάντο Νόρις για μόλις 0.725 δευτερόλεπτα. Ο Λεκλέρκ τερμάτισε τρίτος, αφού ένα λάθος του κόστισε την επαφή με τη McLaren. Φέτος, οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να παίξουν ρόλο, καθώς προβλέπονται βροχές την Κυριακή. Με δεδομένη την περιορισμένη φθορά ελαστικών και τη μεγάλη διάρκεια της εισόδου/εξόδου των pit, η στρατηγική ενός pit stop παραμένει η επικρατέστερη.
Η πίστα – και η σημασία της pole
Η Ίμολα είναι στενή, με επιθετικά κερμπ, έντονες αλλαγές υψομέτρου και περιορισμένες ευκαιρίες προσπέρασης – ειδικά με μόνο μία ζώνη DRS. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι καθοριστικές και η ισορροπία του μονοθεσίου σε στροφές όπως η Acque Minerali και η Rivazza μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Οι αριθμοί μιλούν
Ο Μίκαελ Σουμάχερ παραμένει ο απόλυτος κυρίαρχος της Ίμολα με 7 νίκες, ενώ ο Φερστάπεν τον ακολουθεί με τρεις συνεχόμενες νίκες τα τελευταία χρόνια. Η Ferrari και η Williams έχουν από 8 νίκες εδώ, ενώ η McLaren προηγείται στις pole positions.
Ποιος θα κερδίσει;
Ο Όσκαρ Πιάστρι οδηγεί τη βαθμολογία οδηγών και δείχνει ασταμάτητος, όμως ο Φερστάπεν έχει πάρει την pole σε τρεις από τους τελευταίους τέσσερις αγώνες. Σε πίστα με λίγες προσπεράσεις, η pole είναι μισή νίκη – και η Red Bull ίσως έχει το πάνω χέρι.