Formula 1 2025 Grand Prix Βελγίου Ο Πιάστρι νικητής ενάντια στη βροχή
Με νικητή τον Όσκαρ Πιάστρι το Grand Prix του Βελγίου είχε δύο πρωταγωνίστριες: Τη βροχή και την McLaren

Νίκη για τον Πιάστρι σε έναν ήρεμο αγώνα στο Σπα, O Αυστραλός προηγήθηκε του Νόρις από την εκκίνηση του Grand Prix, η οποία καθυστέρησε λόγω καταρρακτώδους βροχής. Όταν η πίστα στέγνωσε οι οδηγοί άλλαξαν τα ελαστικά σε σλικ ελαστικά, και ο Όσκαρ Πιάστρι διατήρησε τον έλεγχο. Αυτή ήταν έκτη του νίκη για τη σεζόν 2025 στη Formula 1.
Οι δύο οδηγοί ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές, με τον Πιάστρι να τα καταφέρνει με ένα μόνο pit stop – από ενδιάμεσα ελαστικά σε slik μεσαίας σκληρότητας – και να κρατήσει πίσω του τον Νόρις, ο οποίος τον πίεζε καθώς η πίστα στέγνωνε. Ο Σαρλ Λεκλέρ ολοκλήρωσε το βάθρο μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν.
Τι έγινε στον αγώνα
Η διαδικασία εκκίνησης είχε ανασταλεί λόγω κακής ορατότητας, όπως ανέφεραν αρκετοί οδηγοί στον γύρο σχηματισμού. Η δυνατή βροχή συνέχιζε να δημιουργεί προβλήματα, όμως όταν ο καιρός έδωσε ένα «παράθυρο», έγινε προσπάθεια να απομακρυνθούν τα λιμνάζοντα νερά. Τελικά, ο αγώνας ξεκίνησε με καθυστέρηση πάνω από μία ώρα, με τέσσερις γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και στη συνέχεια rolling start.
Μόλις απελευθερώθηκε το grid στον πέμπτο από τους 44 γύρους, ο Νόρις γλίστρησε στην έξοδο της στροφής "Source", με τον Πιάστρι να εκμεταλλεύεται την ευκαιρία και με εντυπωσιακή κίνηση στις Eau Rouge και Raidillon να περνά μπροστά στην ευθεία Kemmel και να παίρνει την πρωτοπορία στη Les Combes.
Πιο πίσω, ο Τζορτζ Ράσελ κατάφερε να περάσει τον Άλεξ Άλμπον στην ίδια στροφή, ενώ ο Νόρις παρέμενε κοντά στον Πιάστρι. Οι δύο McLaren απομακρύνθηκαν από τον τρίτο Λεκλέρ, που με το χαμηλότερο αεροδυναμικό σετάρισμα της Ferrari άρχισε να κρατά πίσω του τον Φερστάπεν.
Ο πιο εντυπωσιακός στις πρώτες φάσεις του αγώνα ήταν ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος ξεκίνησε από το pit lane με νέο κινητήρα Ferrari και μέσα σε τέσσερις γύρους είχε ανέβει από 16ος σε 13ος. Ο Χάμιλτον ήταν από τους πρώτους που ρίσκαραν να μπουν για σλικ ελαστικά, αλλάζοντας σε μεσαία στον 11ο γύρο, μαζί με τους Χούλκενμπεργκ, Γκασλί και Αλόνσο. Ο Βρετανός αμέσως σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους σε δεύτερο και τρίτο τομέα, με αποτέλεσμα ο Πιάστρι να απαντήσει στον επόμενο γύρο, μπαίνοντας κι αυτός, μαζί με Λεκλέρ και Φερστάπεν. Ο Νόρις άργησε έναν γύρο, κάτι που τον έβλαψε – ειδικά συνδυαστικά με ένα πιο αργό πιτ στοπ, με αποτέλεσμα να βγει 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Πιάστρι. Μετά την αλλαγή σε σλικ, δεν υπήρξαν ανακατατάξεις στην εξάδα, όμως η στρατηγική του Χάμιλτον απέδωσε, καθώς βρέθηκε στην όγδοη θέση και λίγο μετά στην έβδομη, προσπερνώντας τον Λίαμ Λόσον.

Ο Νόρις σταθεροποίησε τη διαφορά από τον Πιάστρι στα 8 δευτερόλεπτα, την ώρα που ο Αυστραλός προσπαθούσε να φτάσει ως το τέλος με τα μεσαία ελαστικά. Ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να πλησιάσει απειλητικά τον Λεκλέρ για το βάθρο, καθώς η απόδοσή του έπεσε μετά τη μέση του αγώνα.
Το δεύτερο μισό του αγώνα εξελίχθηκε περισσότερο ως μάχη στρατηγικής: ο Νόρις είχε πιο αργά αλλά ανθεκτικά σκληρά ελαστικά, ενώ ο Πιάστρι προσπαθούσε να κρατήσει τα μεσαία ως το τέλος. Τελικά, παρά τις διαφορετικές επιλογές, οι χρόνοι τους ήταν αρκετά κοντά. Ο Νόρις κέρδιζε σταδιακά έδαφος, αλλά θα είχε ελπίδες μόνο αν ο Πιάστρι έμπαινε ξανά στα pits – κάτι που δεν συνέβη.
Παρά τη φθορά στα ελαστικά, ο Πιάστρι διατήρησε διαφορά 5 δευτερολέπτων και τερμάτισε πρώτος, με τον Νόρις να πιέζει υπερβολικά στα τελευταία στάδια και να κάνει μικρά λάθη. Η καρό σημαία βρήκε τον Πιάστρι 3,4 δευτερόλεπτα μπροστά, σε ακόμη μία επιβλητική νίκη για τη McLaren.
Ο Λεκλέρ ολοκλήρωσε την τριάδα, αλλά με διαφορά άνω των 20 δευτερολέπτων από την κορυφή, ενώ ο Φερστάπεν έμεινε τέταρτος χωρίς να μπορέσει να τον απειλήσει. Ο Ράσελ τερμάτισε πέμπτος, 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν – αποτέλεσμα ικανοποιητικό, αλλά όχι καθησυχαστικό για τη Mercedes απέναντι στις βελτιωμένες Ferrari.
Ο Χάμιλτον δεν κατάφερε να περάσει τον Άλμπον για την έκτη θέση, με τον οδηγό της Williams να αμύνεται υποδειγματικά, παρότι ο Χάμιλτον ήταν συνεχώς εντός DRS. Ο οδηγός της Ferrari φοβήθηκε μήπως περάσει τα όρια της πίστας κάτι το οποίο είχε κάνει στις κατατακτήριες και του κόστισε.
Ο Λόσον τερμάτισε όγδοος για την Racing Bulls, ενώ ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο πήρε την ένατη θέση, προσπερνώντας τον ομόσταυλό του Χούλκενμπεργκ, ο οποίος μπήκε δεύτερη φορά στα pits αλλά δεν κατάφερε να επωφεληθεί. Ο Πιερ Γκασλί συμπλήρωσε τη δεκάδα, με τον Χούλκενμπεργκ τελικά 12ο πίσω από τον Όλιβερ Μπέαρμαν της Haas.
Οι Αντονέλι, Αλόνσο και Σάινθ – που επίσης ξεκίνησαν από το pit lane – πέρασαν ένα δύσκολο απόγευμα, μένοντας στις τελευταίες θέσεις. Και οι 20 οδηγοί τερμάτισαν, με μόνο τον Ιζάκ Χαντζάρ να δέχεται γύρο, λόγω μη εντοπισμένου προβλήματος στο μονοθέσιό του.
Το πρωτάθλημα
Με αυτή τη νίκη, ο Πιάστρι αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον Νόρις κατά 7 βαθμούς, φτάνοντας στους 16. Ο Φερστάπεν ακολουθεί πλέον με διαφορά 81 βαθμών. Στους κατασκευαστές, η Ferrari ενισχύει τη δεύτερη θέση απέναντι σε Mercedes και Red Bull, αλλά η McLaren συνεχίζει να κυριαρχεί.
