Για ποιο λόγο το Duolingo είναι η πιο εθιστική εφαρμογή
Ίσως να μην υπάρχει άλλη εφαρμογή που να έχει καταφέρει να έχει τόσους πιστούς χρήστες όσο το Duolingo.

Ίσως να μην υπάρχει άλλη εφαρμογή που να έχει καταφέρει να έχει τόσους πιστούς χρήστες όσο το Duolingo, η πλατφόρμα εκμάθησης γλωσσών με τη βοήθεια παιχνιδιών, την οποία χρησιμοποιούν ανελλιπώς 34 εκατομμύρια χρήστες την ημέρα.
Τους λόγους εξήγησε στο BBC ο συνιδρυτής, Luis von Ahn, λέγοντας με πολύ απλά λόγια ότι είναι «καλή, δωρεάν και διασκεδαστική».
Το βρετανικό δίκτυο αναφέρει δεκάδες παραδείγματα μεταναστών, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να μάθουν τη γλώσσα της χώρας, στην οποία έχουν μεταναστεύσει ώστε να εργαστούν καλύτερα και να επιβιώσουν.
Ο ίδιος ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Duolingo, Luis von Ahn, γνωρίζει και αυτός από μετανάστευση, καθώς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γουατεμάλα, μία χώρα της Κεντρικής Αμερικής όπου το 55% του πληθυσμού ζει κάτω από τα επίπεδα της φτώχειας.
«Σε μία χώρα της Λατινικής Αμερικής, και ειδικά στη Γουατεμάλα, αν έχει χρήματα, μπορείς να αγοράσεις μία πολύ καλή εκπαίδευση, αλλά αν δεν έχεις χρήματα, κάποιες φορές μπορεί να μην μάθει καν να γράφεις και να διαβάζεις», είπε στο BBC ο Luis von Ahn τονίζοντας ότι το γεγονός αυτό του «είχε αποτυπωθεί».
Οπότε όταν οι μη-αγγλόφωνοι Luis von Ahn και Severin Hacker ίδρυσαν από κοινού την Duolingo το 2012, ήξεραν καλά ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών, και κυρίως των αγγλικών, θα μπορούσε να σώσει τις ζωές κάποιων ανθρώπων. «Αυτός είναι ο λόγος που εργαστήκαμε σκληρά ώστε το Duolingo να είναι δωρεάν, ακριβώς επειδή θέλαμε να δώσουμε πρόσβαση στην εκπαίδευση σε όλους».
Για να μείνει πιστός στο όραμά του για μία ανοιχτή και δωρεάν εφαρμογή, ο Luis von Ahn και ο Severin Hacker ανέπτυξαν ένα υβριδικό επιχειρηματικό μοντέλο που συνδυάζει πρόσβαση με διαφημίσεις, αλλά και δωρεάν στοιχεία, ενώ προσφέρει και πληρωμένη συνδρομή με επιπλέον οφέλη, όπως για παράδειγμα εμπειρίες χωρίς διαφήμιση, αλλά και οικογενειακό πακέτο.
«Από στόμα σε στόμα»
Η αλήθεια είναι ότι το μοντέλο λειτούργησε. «Αναπτυσσόμαστε και γινόμαστε γνωστοί από στόμα σε στόμα». Κάπως έτσι ανακάλυψε την εφαρμογή και ο Μπιλ Γκέιτς το 2015, ο οποίος είπε ότι έχει μετανιώσει που δε μιλάει περισσότερες γλώσσες και είχε δοκιμάσει το Duolingo.
Η εφαρμογή δεν σταμάτησε να αναπτύσσεται και ο τζίρος της το 2023 ήταν 531 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η πρόβλεψη για το 2024 είναι τα 731 εκατ. δολάρια. Σχεδόν το 8% των χρηστών του Duolingo πληρώνουν συνδρομή, συμβάλλοντας στο 80% του τζίρου της εταιρείας. Οι περισσότεροι, όμως, το 90% χρησιμοποιούν τη δωρεάν έκδοση και βλέπουν διαφημίσεις, οι οποίες αντιστοιχούν μόνο στο 8% των κερδών.
Η εφαρμογή συνδυάζει σύντομα διαδραστικά μαθήματα και στοιχεία παιχνιδιού για να βοηθήσει τους χρήστες να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην ομιλία, τη γραφή και την κατανόηση 41 γλωσσών.
Σχεδόν οι μισοί χρήστες ξέρουν αγγλικά και χρησιμοποιούν το Duolingo για να μάθουν γλώσσες, όπως τα Ισπανικά και τα Κινέζικα, αλλά και πιο σπάνιες όπως Εσπεράντο, Ναβάχο και Βαλυριανά, μία φανταστική γλώσσα που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της σειράς «Game of Thrones».