Η McDonald’s στο επίκεντρο νέου μποϊκοτάζ για υπερβολικές τιμές στα προϊόντα της
Το μποϊκοτάζ έχει διάρκεια 24–30 Ιουνίου και είναι μέρος ενός μακροχρόνιου κύματος διαμαρτυριών στις ΗΠΑ.

Η McDonald’s βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο της επικαιρότητας, καθώς η οργάνωση The People’s Union USA καλεί σε εθνικό μποϊκοτάζ από τις 24 έως τις 30 Ιουνίου, καταγγέλλοντας την εταιρεία για φερόμενες υπερβολικές τιμές, φοροδιαφυγή, εργασιακές ανισότητες και υποχώρηση στις πολιτικές διαφορετικότητας και ένταξης (DEI).
Η εκστρατεία αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κύμα «οικονομικής αντίστασης» της οργάνωσης, που αυτοπροσδιορίζεται ως λαϊκό κίνημα για την οικονομική δικαιοσύνη και εταιρική υπευθυνότητα. Σε ανάρτησή τους στα social media, τόνισαν χαρακτηριστικά: «Δεν πρόκειται μόνο για χάμπουργκερ και πατάτες. Πρόκειται για εξουσία. Όταν ενωνόμαστε και χτυπάμε τις εταιρείες στο πορτοφόλι, μας ακούνε.»
Από τον Φεβρουάριο του 2025, η People’s Union έχει ήδη διοργανώσει αντίστοιχες δράσεις ενάντια σε κολοσσούς όπως Amazon, Walmart και Target, προωθώντας την υποστήριξη μικρών, τοπικών επιχειρήσεων.
Η άποψη του ιδρυτή και η αντίδραση της McDonald’s
Ο ιδρυτής και ηγετική φιγούρα της οργάνωσης, John Schwarz, μίλησε στην USA TODAY, κατηγορώντας τη McDonald’s ότι βάζει τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους, καυτηριάζοντας:
- υπερτιμολόγηση
- φορολογική ασυδοσία
- εκμετάλλευση στη διαφήμιση
Από την πλευρά της, η εταιρεία αντέδρασε, διακηρύσσοντας ότι παραμένει δεσμευμένη στην ένταξη και την κοινότητα: «Η McDonald’s εξυπηρετεί καθημερινά εκατομμύρια πελάτες, απασχολεί πάνω από 800.000 εργαζόμενους μέσω 2.000 franchise στις ΗΠΑ, στηρίζει τοπικούς προμηθευτές και καταβάλλει σημαντικά ποσά σε φόρους… Απογοητευόμαστε από παραπλανητικούς ισχυρισμούς που δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα» .
Ο Jordann Nunn, Chief Field People Officer, επεσήμανε ότι η αλλαγή γλώσσας στις πολιτικές DEI δεν επηρέασε το περιεχόμενο, το οποίο παραμένει ενεργό.
Οι επικριτές, όμως, επιμένουν ότι κινήσεις όπως η αφαίρεση φιλόδοξων στόχων προσλήψεων ή η μετονομασία της Ομάδας Διαφορετικότητας σε Ομάδα Παγκόσμιας Ένταξης, συνιστούν σημάδια υποχώρησης και όχι αλλαγής ουσίας .
Το μποϊκοτάζ έχει διάρκεια 24–30 Ιουνίου και είναι μέρος ενός μακροχρόνιου κύματος διαμαρτυριών .
Οι πιέσεις προς τον κολοσσό
Η McDonald’s δέχεται πιέσεις όχι μόνο για τις τιμές και τη φορολογία, αλλά και για τις αλλαγές που θεωρούνται ως υποβάθμιση των δεσμεύσεων DEI.
Το στοίχημα είναι αν η κοινωνική πίεση θα μεταφραστεί σε οικονομικό πλήγμα στις πωλήσεις. Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 3,5% στα έσοδα του πρώτου τριμήνου 2025 και μείωση 1% στις συγκρίσιμες πωλήσεις