Η Coca-Cola και το Jim Beam πληρώνουν τη νύφη… για τον εμπορικό πόλεμο του Τραμπ
Έρευνες του McDonald’s δείχνουν ότι το αντιαμερικανικό αίσθημα εντείνεται σε πολλές χώρες, ειδικά σε Βόρεια Ευρώπη και Καναδά.

Κάποιες από τις πιο μεγάλες και πιο γνωστές εξαγωγικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν ήδη αρχίσει -σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό- να αισθάνονται τις επιπτώσεις της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τα προϊόντα τους.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε και έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία συμβούλων, Morning Consult, παγκοσμίως, οι καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα σε σύγκριση με πριν από μερικούς μήνες.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, «αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές εκτός ΗΠΑ έχουν αρχίσει να αποκλείουν κάποια αμερικανικά προϊόντα με βάση αποκλειστικά τη χώρα προέλευσής τους».
Η Coca-Cola και η πτώση στους Ισπανόφωνους
Οι εταιρείες στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν ήδη πολλά προβλήματα εξαιτίας των δασμών, κυρίως στο θέμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και της αύξησης του κόστους των εισαγωγών. Όμως, οι καταναλωτές στο εξωτερικό αναδεικνύουν ακόμα έναν κίνδυνο: τι θα γίνει όταν η σχέση μίας εταιρείας με την Αμερική αρχίζει να είναι πρόβλημα αντί να είναι πλεονέκτημα;

Στο Μεξικό, για παράδειγμα, το ποσοστό των καταναλωτών που απαντούν ότι είναι «απολύτως βέβαιο» ότι θα αγοράσουν προϊόν της Coca-Cola στο άμεσο μέλλον υποχώρησε από 40% τον Ιανουάριο σε 28% το Φεβρουάριο, πριν ανακάμψει μερικώς τον Απρίλιο στο 34%, σύμφωνα με την έρευνα της Morning Consult.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, Τζέιμς Κουίνσεϊ, δήλωσε ότι κάποιοι Ισπανόφωνοι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Μεξικό σταμάτησαν τις αγορές των προϊόντων της εταιρείας κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αφού κυκλοφόρησαν βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα τον περασμένο Φεβρουάριο με αβάσιμες πληροφορίες ότι η Coca-Cola «κάρφωσε» κάποιους από τους εργαζόμενούς της στις αμερικανικές υπηρεσίες που ασχολούνται με την παράνομη μετανάστευση.
Ο κ. Κουίνσεϊ τόνισε ότι οι πληροφορίες ήταν «απολύτως ψεύτικες, ωστόσο επηρέασαν τις πωλήσεις των προϊόντων» της εταιρείας.
«Αυξάνεται το αντιαμερικανικό συναίσθημα»
Από την άλλη, υπάρχουν και αμερικανικές επιχειρήσεις, όπως τα McDonald’s, που υποστηρίζουν ότι δεν έχουν δει κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά των ξένων καταναλωτών κατά τους προηγούμενους μήνες. Βέβαια, από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος πρόσθεσε ότι γενικά παρατηρείται ένα αντί-αμερικανικό συναίσθημα, ειδικά στον Καναδά και τη Βόρεια Ευρώπη.

Όπως τόνισε, «αυτό που παρατηρούμε σε έρευνες που κάνουμε είναι ότι υπάρχει αύξηση των ανθρώπων σε διάφορες χώρες που υποστηρίζουν ότι θα μειώσουν τις αγορές αμερικανικών προϊόντων».
Όσον αφορά το δημοφιλές ουίσκι, Jim Beam, και άλλες αμερικανικές μάρκες, αναλυτές επισημαίνουν ότι «λόγω δασμών, αλλά και για συναισθηματικούς λόγους», οι καταναλωτές εκτός ΗΠΑ προτιμούν να αγοράζουν τοπικές μάρκες, λόγω της εμπορικής πολιτικής και των παλινωδιών Τραμπ.
«Ο κίνδυνος για τα αμερικανικά προϊόντα είναι να συνεχίσει να αυξάνεται ο ανταγωνισμός προς τις ΗΠΑ εν αναμονή της επιβολής δασμών από την Ουάσιγκτον, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αναζητήσουν προϊόντα που προέρχονται από τη χώρα τους ή από άλλες χώρες με τις οποίες δεν βρίσκονται σε εμπορικό πόλεμο», λένε οι αναλυτές.
