O Τραμπ αλλάζει την μυστική συνταγή 135 χρόνων της Coca Cola και αυξάνει την τιμή της
Ο Αμερικανός πρόεδρος κάνει την Coca-Cola... Mexican και προτείνει ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο αντί φρουκτόζης.

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε μέσω της πλατφόρμας του, Truth Social, πως η Coca-Cola συμφώνησε να αντικαταστήσει το σιρόπι καλαμποκιού με ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο στο κλασικό αναψυκτικό της, τουλάχιστον για τις ΗΠΑ. Παρά το σπάταλο hype, η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα την αλλαγή.
«Μιλούσα με την Coca‑Cola σχετικά με τη χρήση ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ζάχαρης από ζαχαροκάλαμο… και συμφώνησαν να το κάνουν», έγραψε ο Τραμπ, προσθέτοντας: «Ευχαριστώ όσους βρίσκονται στην εξουσία στην Coca‑Cola. Θα είναι μια πολύ καλή κίνηση — Θα δείτε. Είναι απλώς καλύτερη!»
Η Coca‑Cola απέφυγε τη σαφή αναφορά σε αλλαγή συνταγής, λέγοντας: «Εκτιμούμε τον ενθουσιασμό του Προέδρου Τραμπ για την εμβληματική μας μάρκα. Θα δημοσιεύσουμε σύντομα λεπτομέρειες σχετικά με νέες καινοτόμες προσφορές».
Γιατί προκαλεί ντόρο αυτή η αλλαγή
Το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, φθηνότερο λόγω επιδοτήσεων, αλλά θεωρείται λιγότερο φυσικό.
Αντίθετα, η ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, είναι βασικό συστατικό στην «Mexican Coke», που εξάγεται στη Β. Αμερική.
Πολλές ισχυρές ομάδες, όπως η Corn Refiners Association , αντιδρούν, υποστηρίζοντας ότι η αλλαγή θα πλήξει τους αμερικανούς παραγωγούς καλαμποκιού, χωρίς ουσιαστικό διατροφικό όφελος.
Διατροφικές & πολιτικές πτυχές
Διατροφικά, δεν υπάρχει ισχυρή επιστημονική διαφορά μεταξύ ζάχαρης και HFCS, αλλά το HFCS σχετίζεται με παχυσαρκία και ηπατική κίρρωση.
Το ζήτημα μπαίνει στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Make America Healthy Again”, του υπουργού Υγείας Ρόμπερτ Φ. Κένεντι Τζούνιορ, που στοχεύει στη μείωση επεξεργασμένων συστατικών στα τρόφιμα. Ο Τραμπ κερδίζει πολιτικό πλεονέκτημα: συνδέει το θέμα με τις αγορές τονών, τους χρήστες και το “πάρε–δώσε” με μεγάλες εταιρείες.
Τι μένει να ξεκαθαριστεί
Δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες: Θα αφορά όλα τα σκευάσματα ή συγκεκριμένες εκδόσεις; Θα υπάρξει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής; Η Coca‑Cola υπόσχεται “σύντομα” περισσότερα νέα.
Το οικονομικό impact; Θα αυξηθεί η τιμή για τους καταναλωτές; Πώς θα αντιδράσουν οι αγρότες καλαμποκιού; Αυτά παραμένουν ανοιχτά ερωτήματα.
Ο Τραμπ επιχειρεί να τοποθετηθεί στο επίκεντρο πολιτικών και καταναλωτικών αλλαγών, χρησιμοποιώντας την Coca‑Cola ως πεδίο δράσης. Η κίνηση παραμένει ασαφής και δημιουργεί διπλό debate: διατροφικό και πολιτικό.