Μηχανικός αεροσκαφών είχε μιλήσει για «κενά» στο Boeing 787 Dreamliner ένα χρόνο πριν την τραγωδία
Λίγο μετά το τραγικό περιστατικό, τα social media πλημμύρισαν με οργισμένα σχόλια και ερωτήματα για την αξιοπιστία των αεροσκαφών της Boeing.
Σε σοκ παραμένει ολόκληρος ο πλανήτης μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε σήμερα, Πέμπτη 12 Ιουνίου στην Ινδία, όταν υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες το αεροσκάφος της πτήσης AI171 της Air India συνετρίβη έξω από το Αχμενταμπάντ, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση, με 242 επιβαίνοντες.
Το αεροσκάφος, ένα Boeing 787-8 Dreamliner, είχε απογειωθεί με προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, μεταφέροντας 230 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος.
Πολλά είναι τα ερωτήματα που έχουν προκύψει για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το μοιραίο αεροσκάφος και τι οδήγησε στη σύγκρουση.
Λίγο μετά το τραγικό περιστατικό, τα social media πλημμύρισαν με οργισμένα σχόλια και ερωτήματα για την αξιοπιστία των αεροσκαφών της Boeing, με χρήστες να υπενθυμίζουν προηγούμενα ατυχήματα και τεχνικά προβλήματα. Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση άνω του 8%, αντανακλώντας την έντονη ανησυχία των επενδυτών.
Μηχανικός είχε προειδοποιήσει έναν χρόνο πριν
Μηχανικός της Boeing είχε προειδοποιήσει για κάποια μηχανικά «κενά» στο Boeing 787 Dreamliner. Μάλιστα είχε γίνει και ειδική έρευνα το 2024. Ο μηχανικός τότε είχε πει ότι κάποιες διαδικασίες συντήρησης μπορεί να οδηγήσουν σε καταστροφικές συνέπειες.
Συγκεκριμένα, ήδη από τον Απρίλιο του 2024, ο μηχανικός της Boeing, Sam Salehpour, κατήγγειλε δημοσίως ότι η εταιρεία είχε προβεί σε επικίνδυνες παραβιάσεις ποιότητας κατά την κατασκευή των 777 και 787 Dreamliner. Σύμφωνα με την καταγγελία του, που υπεβλήθη στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), η Boeing αγνόησε τις προειδοποιήσεις του για ελαττωματικές διαδικασίες διάτρησης και ο ίδιος μετατέθηκε εκτός του προγράμματος 787, αναφέρει η Νew York Times.
«Το κάνω αυτό όχι επειδή θέλω να αποτύχει η Boeing, αλλά επειδή θέλω να επιτύχει και να αποτρέψει συντριβές», είε δηλώσει ο μηχανικός. «Η αλήθεια είναι ότι η Boeing δεν μπορεί να συνεχίσει όπως είναι. Νομίζω ότι πρέπει να τα πάει λίγο καλύτερα».
Η FAA έχει ανακρίνει τον Salehpour στο πλαίσιο της έρευνάς της, δήλωσε η δικηγόρος του Lisa Banks. Η FAA δήλωσε ότι διερευνά όλες τις καταγγελίες πληροφοριοδοτών.
Ο Salehpour προειδοποίησε ότι δύο κρίσιμα προβλήματα ποιότητας θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών – ακόμα και σε λιγότερο από 25 χρόνια, αντί για τα 50 που ισχυριζόταν η Boeing. Αν επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί του, τότε το Dreamliner ενδέχεται να κρύβει βαθύτερα προβλήματα δομικής αντοχής.
Συνδράμουν οι ΗΠΑ στην έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα
Όπως έγινε γνωστό, θα ταξιδέψουν και ερευνητές από τις ΗΠΑ, με την Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) να δηλώνει ότι θα συνδράμει στην έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα.
Σε ανάρτηση στο X, η NTSB αναφέρει ότι θα «ηγηθεί» της αμερικανικής ομάδας, προσθέτοντας ότι η ινδική κυβέρνηση θα παράσχει «όλες τις πληροφορίες» σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας, ενός οργανισμού του ΟΗΕ.


