Milliyet: Θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός από την Τουρκία - Κόβει στα δυο το Αιγαίο
Στόχος της Άγκυρας να ενισχυθεί το δόγμα περί Γαλάζιας Πατρίδας. Το ρεπορτάζ της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας δημοσιεύθηκε λίγες ώρες πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις της Αθήνας.


Η φιλοκυβερνητική εφημερίδα Milliyet αναφέρει σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της, ότι η Τουρκία ολοκλήρωσε τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της, σύμφωνα με τον οποίο το Αιγαίο χωρίζεται στη μέση. Με στόχο να ενισχυθεί το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας, η Τουρκία ολοκληρώνει τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της.
Όπως υποστηρίζει σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της η Milliyet, η μέση γραμμή λαμβάνεται ως σύνορο ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία, επισημαίνοντας ότι η Άγκυρα παρακολουθεί το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό της Ε.Ε και λαμβάνει τα μέτρα της για την προστασία των δικαιωμάτων της σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.

Αναλυτικά το άρθρο της Milliyet
«Η Τουρκία έφτασε στο στάδιο της ολοκλήρωσης της μελέτης Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού: Eμβαθύνεται η Γαλάζια Πατρίδα
Ετοιμάστηκε επιστημονικός χάρτης που σχεδιάζει τα σύνορα της Τουρκίας με την Ελλάδα στο Αιγαίο. Στο Αιγαίο Πέλαγος, όπου υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, η μέση γραμμή μεταξύ των ηπειρωτικών χωρών λήφθηκε ως σύνορο. Αναφέρθηκε ότι ο χάρτης της Γαλάζιας Πατρίδας δεν αποτελεί επίσημο όριο θαλάσσιας δικαιοδοσίας που δεσμεύει το κράτος και αποτελεί επιστημονική και νομική μελέτη. Το επόμενο βήμα θα είναι η ΤΔΒΚ και ο χωροταξικός της θαλάσσιος σχεδιασμός.
Η Τουρκία η οποία παρακολουθεί στενά τις Μελέτες Χωροταξικού Θαλάσσιου Σχεδιασμού της ΕΕ· λαμβάνει μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων της στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.
Έγινε γνωστό ότι οι μελέτες Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (DMP) που ξεκίνησε η Τουρκία για την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων της στις γύρω θάλασσες, για την καλύτερη αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μελλοντικών της δραστηριοτήτων στις θάλασσες και για τη μέγιστη χρήση των θαλάσσιων περιοχών έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο με τη συμβολή όλων των σχετικών φορέων.
Ο χάρτης, που δημιουργήθηκε από το Εθνικό Ερευνητικό Κέντρο Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου της Άγκυρας (DEHUKAM), εκπονήθηκε σύμφωνα με το ναυτιλιακό κεκτημένο της ΕΕ»