Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τα ταξί - Τι προβλέπει για τις λεωφορειολωρίδες και ποιο το πρόστιμο
Τροποποιήσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με την κίνηση των ταξί στους δρόμους φέρνει το νέο νομοσχέδιο.

Κατατέθηκε στη Βουλή, το πρωί του Σαββάτου 31/05, το νέο νομοσχέδιο για την αναθεώρηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στο οποίο προβλέπεται πως τα ταξί θα μείνουν εκτός λεωφορειολωρίδων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το νομοσχέδιο, τα έμφορτα ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται μόνο για ελάχιστα δευτερόλεπτα στην ειδική λωρίδα κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποκλειστικά και μόνο για να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν κόσμο.
Την ίδια ώρα ελεύθερη θα είναι η κίνηση των ταξί στις λωρίδες των λεωφορείων μόνον εφόσον αυτά είναι μηδενικών ρύπων ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.
Τι ορίζεται για την παραβίαση και το πρόστιμο
Όπως αναφέρει το άρθρο 55 στις λεωφορειολωρίδες η στάση επιβατικών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) επιτρέπεται «για το απολύτως εύλογο χρονικό διάστημα, εφόσον δεν παρακωλύεται η κυκλοφορία των μέσων δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) δευτερόλεπτα, και μόνο με σκοπό την επιβίβαση και αποβίβαση. Ειδικότερα, η αποβίβαση επιτρέπεται μόνο όπισθεν του λεωφορείου, ώστε να μην παρακωλύεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία αυτού».
Παράλληλα, θεσπίζεται για πρώτη φορά η δυνατότητα να κυκλοφορούν στη λεωφορειολωρίδα έμφορτα επιβατικά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ) αυτοκίνητα για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία, καθώς και έμφορτα ταξί μηδενικών ρύπων.
Την ίδια ώρα έγινε γνωστό, πως η παραβίαση των διατάξεων τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.
Στο ίδιο νομοσχέδιο γίνεται σαφές πως οι λεωφορειολωρίδες όπως και η χάραξή του είναι αρμοδιότητας των Ο.Α.Σ.Α. και Ο.Σ.Ε.Θ., και γίνεται με βάση μελέτες που εκπονούνται από τους δύο Οργανισμούς για τα μέτρα προτεραιότητας των δημόσιων ΜΜΜ έναντι των λοιπών οχημάτων, καθώς επίσης για την εγκατάσταση ειδικών σημάνσεων και για κάθε μέτρο που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών και την ασφαλή και άνετη διακίνηση των επιβατών.
Η υλοποίηση της σήμανσης, η τοποθέτηση και συντήρηση των διαχωριστικών μέσων ανήκουν στην αρμοδιότητα των εποπτευόμενων από αυτό Οργανισμών που βαρύνονται και με τις σχετικές δαπάνες.