Υπάρχουν μυρωδιές που μας φτιάχνουν τη διάθεση, τονώνουν τη μνήμη και ανεβάζουν τη libido και την ενέργεια στα ύψη!

Η αίσθηση της όσφρησης είναι 10.000 φορές περισσότερο ακριβής από την αίσθηση της γεύσης. Σύμφωνα με τους ειδικούς, έχουμε εκατομμύρια υποδοχείς όσφρησης στη μύτη μας. Όταν αυτοί ανιχνεύσουν μια μυρωδιά, στέλνουν την πληροφορία στον οσφρητικό βολβό, ένα σύμπλεγμα στον εγκέφαλο το οποίο ταξινομεί τα μηνύματα που καταφθάνουν στον εγκέφαλο και τα μεταφέρει στο μεταιχμιακό σύστημα. Αυτό το αρχέγονο τμήμα του εγκεφάλου εξουσιάζει πολλές αναμνήσεις, συναισθήματα και μερικές από τις πιο βασικές συμπεριφορές μας, όπως το στρες, τη σεξουαλική διέγερση αλλά και την αίσθηση χαράς και ευχαρίστησης. Με άλλα λόγια, υπάρχουν οι μυρωδιές οι οποίες αποδεδειγμένα μειώνουν τα επίπεδα του στρες, βελτιώνουν την πνευματική και τη σωματική κατάσταση, καταπραΰνουν τους πόνους, περιορίζουν την αϋπνία, ενώ σύμφωνα με όσα δείχνουν οι έρευνες, μας βοηθούν να χάσουμε βάρος.

Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι μυρωδιές και πώς μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας.

Για τον έλεγχο της λιγούρας

Μυρίστε πράσινο μήλο ή κάποια άλλη αγαπημένη σας μυρωδιά. Σύμφωνα με τους ειδικούςμια αγαπημένη μυρωδιά έχει τη δύναμη νασας βοηθήσει να διαχειριστείτε σταδιακά τις λιγούρες. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης μελέτης, μάλιστα, οι ερευνητές του Smell & Taste Treatment and Research Foundation στο Σικάγο έδωσαν σε υπέρβαρους ανθρώπους να μυρίσουν μπανάνα, πράσινο μήλο, και μέντα τη στιγμή που ένιωθαν λιγούρες. Τα άτομα που πήραν μέρος στη μελέτη έχασαν περισσότερο βάρος σε σχέση με εκείνα στα οποία δεν μύρισαν κάποιαμυρωδιά. Ένας τρόπος λοιπόν να εφαρμόσετε τα αποτελέσματα τηςπαραπάνω έρευνας είναι να τοποθετήσετε στο καθιστικό και το υπνοδωμάτιοένα βάζο με αιθέρια έλαια από μια αγαπημένη σας μυρωδιά ή απόπράσινο μήλο ή μέντα. Σταδιακά, θα δείτε ότι θα αποφεύγετε όλο και περισσότερο τις… επισκέψεις στην κουζίνα.

Για να μειώσετετο στρες

Η λύση είναι η μυρωδιά απόπορτοκάλι ή λεβάντα Σε μια αυστριακή μελέτη, οι ερευνητές άφησαν να αναδυθούν μυρωδιές πορτοκαλιού και λεβάντας κοντά σε κάποιους συμμετέχοντες ενώ εκείνοι συμπλήρωναν ένα ερωτηματολόγιο. Τα άτομα αυτά ένιωσαν μετά από λίγο λιγότερη ανησυχία, είχαν περισσότερες θετικές σκέψεις και λιγότερο στρες και ένταση σε σύγκριση με τα άτομα στα οποία δεν δόθηκε κανένα άρωμα ή μυρωδιά.Προσθέστε λίγες σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας ή πορτοκαλιού σε ένα μαντήλι, τοποθετήστε το σε ένα συρτάρι και μυρίστε το όταν τοστρες σας χτυπήσει κόκκινο.

Για να είστε πιο δυνατοί όταν γυμνάζεστε

Η μυρωδιά της μέντας θα κάνει τη δουλειά. Σε μελέτη που έγινε στο Wheeling Jesuit University, ερευνητές έδωσαν σε παίκτες μπάσκετ να μυρίσουν έλαιο μέντας. Το αποτέλεσμα; Οι παίκτες δήλωσαν ότι είχαν περισσότερη ενέργεια αλλά και αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια της προπόνησής τους.Για άμεση αναζωογόνηση κατά τη διάρκεια της καθημερινής προπόνησής σας, μυρίστε μαντιλάκια με άρωμα μέντας.

Για καλύτερο διάβασμα

Μυρίστε δεντρολίβανο.Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Northumbria στη Μεγάλη Βρετανία ανακάλυψαν ότι υπάρχεικάτι ιδιαίτερο στο δεντρολίβανο. Έτσι, έβαλαν 48 φοιτητές να μυρίσουν ελεύθερα σε μία αίθουσα το άρωμα από τα άνθη του δεντρολίβανου. Στη συνέχεια, είδαν ότι το συγκεκριμένο γκρουπ πήγε εξαιρετικά καλά στα τεστ μνήμης στα οποία τους υπέβαλαν, ενώ ήταν σε επαγρύπνηση και κατά τις παραδόσεις των μαθημάτων. Βάλτε στο γραφείο ή στο δωμάτιο των παιδιών σας που διαβάζουν 1-2 γλαστράκια δεντρολίβανου και τοποθετήστε τα στο περβάζι. Η απόδοσή και η μνήμη σας θα βελτιωθούν σημαντικά.

Για τη libido σας

Όσο και να σας φαίνεται περίεργο η μυρωδιά από την πούδρα που χρησιμοποιούμε για τα μωρά ή και ημυρωδιά του αγγουριού και της κολοκύθας, έχει αποδειχτεί ότι ξεσηκώνει γυναίκες και άντρες αυξάνοντας τη ροή του αίματος προς τα γεννητικά όργανα κατά 13%. Μπορείτε να βάλετε λίγο ταλκ στην επίμαχη περιοχή, μετά το ντους ή εναλλακτικά, αν ετοιμάζετε ένα ρομαντικό δείπνο για δύο, συμπεριλάβετε στο μενού και λίγη κολοκύθα…

Για την ανακούφιση τουπόνου

Μυρίστε λεβάντα ή μέντα. Στην προσπάθεια τους να χρησιμοποιήσουν λιγότερα παυσίπονα κατά τη διάρκεια λαπαροσκοπικής γαστρικής παράκαμψης, οι χειρουργοί στο New York University Medical Center άφησαν τους ασθενείς τους να μυρίζουν έλαιο λεβάντας (το οποίο είχαν εφαρμόσει στη μάσκα αναισθησίας που φορούσαν κατά τη διάρκεια της επέμβασης). Οι συγκεκριμένοι ασθενείς μετά την επέμβαση χρειάστηκε να λάβουν λιγότερη μορφίνη και λιγότερα αναλγητικά. Επιπλέον, φαίνεται ότι η μέντα βοηθά εξίσου στην ανακούφιση του πόνου, σύμφωνα με γερμανικές έρευνες, μπορεί να περιορίσει και τις κεφαλαλγίες. Επομένως την επόμενη φορά που θα έχετε πονοκέφαλο, στάξτε λίγο αιθέριο έλαιο μέντας ή λεβάντας σε ένα βαμβακερό μαντηλάκι.

Για καλύτερο ύπνο

Η λεβάντα είναι το μυστικό. Θα έχετε δει τη γιαγιά ή τη μητέρα σας να βάζουν μέσα στο μαξιλάρι τους σακουλάκια λεβάντας. Και μπορεί μέχρι τώρα να πιστεύατε ότι το κάνουν για το υπέροχο άρωμά της, αλλά υπάρχει και άλληαιτία. Μελέτες έχουν δείξει ότι η μυρωδιά της λεβάντας αυξάνει τα βραδέα κύματα που είναι υπεύθυνα για το βαθύ μας ύπνο κάθε βράδυ και ότι επιδρά ευνοϊκά σε περιπτώσεις ήπιας αϋπνίας. Ψεκάστε λοιπόν με έλαιο λεβάντας σε μορφή σπρέι το χώρο γύρω από το κρεβάτι σας πριν πάτε για ύπνο.

Για ευεξία

Μυρίστε ροζ γκρέιπφρουτ. Η μυρωδιά αυτού του φρέσκου και δροσερού εσπεριδοειδούς θα σας τονώσει καιμπορεί να επηρεάσει και την αντίληψη σας περί ηλικίας. Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από εθελοντές να αξιολογήσουν την ηλικία 20 μοντέλων των οποίων τις φωτογραφίες είδαν αφού πρώτα μύρισαν ροζ γκρέιπφρουτ, εκείνοι θεώρησαν ότι τα μοντέλα ήταν κατά 3 χρόνια νεότερα. Αντίθετα, η κρίση των εθελοντών των οποίων η γνώμη ζητήθηκε χωρίς πρώτα να μυρίσουν κάτι ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Ψεκάστε τον χώρο σας με έλαιο γκρέιπφρουτ σε μορφή σπρέι λίγο πριν βγείτε ραντεβού ή βόλτα με τον αγαπημένο σας, για να νιώθετε πιο νέες και ωραίες!