«Αντίστροφη» μέτρηση για τις θερινές εκπτώσεις: Πόσο διαρκούν, ποια Κυριακή είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα αρχίσουν επίσημα τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Κυριακή 31 Αυγούστου.

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων με τους καταναλωτές να ανυπομονούν για τις αγορές τους και τους ιδιοκτήτες μαγαζιών να περιμένουν μία οικονομική «ανάσα»…
Οι καταναλωτές αναμένουν σημαντικές μειώσεις τιμών, κυρίως σε είδη ένδυσης, οικιακές συσκευές και προϊόντα καθημερινής χρήσης, σε μια περίοδο που η τιμή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην τελική επιλογή.
Συγκεκριμένα, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων 2025 θα ξεκινήσει Δευτέρα 14 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 31 Αυγούστου. Επιπλέον, την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη των εκπτώσεων, τα μαγαζιά θα είναι προαιρετικά ανοιχτά. Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι 11:00–18:00, αν και οι ώρες ενδέχεται να διαφέρουν λίγο ανά περιοχή.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων, οι καταστηματάρχες υποχρεούνται να αναγράφουν ευκρινώς τόσο την αρχική όσο και τη νέα μειωμένη τιμή, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και διευκολύνοντας την ενημερωμένη επιλογή από πλευράς των καταναλωτών.
Η σωστή σήμανση και η επαρκής πληροφόρηση αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την τήρηση των κανόνων προστασίας του καταναλωτή, με τις αρμόδιες αρχές να έχουν ήδη προγραμματίσει ελέγχους στην αγορά.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων
- Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
- Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
- Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
- Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
- Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
- Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
- Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
- Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.