H&M: Παγκόσμια πρώτη από την Ερμού για τα καταστήματα νέας γενιάς του ομίλου
Το πρώτο next-gen concept κατάστημα της H&M άνοιξε σήμερα τις πόρτες του στην ναυαρχίδα της Ερμού. Πρόκειται για πρώτου τέτοιου τύπου κατάστημα στον κόσμο με το επόμενο να ανοίγει στην Μαδρίτη.

Άνοιξε ξανά μετά από ένα διάστημα έξι μηνών ανακαίνισης το H&M στην διασταύρωση Ερμού και Βουλής. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά (Σεπτέμβριος του 2015) από τα πρώτα εγκαίνια της αλυσίδας στον ίδιο χώρο, οι Σουηδοί επέλεξαν το συγκεκριμένο κατάστημα για να ενοποιήσουν τεχνολογίες και πρακτικές που πιλοτικά εφάρμοζαν σε διάφορα σημεία στον πλανήτη, σε αυτό που ονομάζουν next-gen concept.
Συγκεκριμένα το νέο πρότυπο καταστημάτων έχει εφαρμοστεί πιλοτικά ήδη σε σημαντικές πόλεις για τη μόδα ανά τον κόσμο, όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Μιλάνο και το Λονδίνο. Η επίσημη παρουσίαση όμως έγινε χθες στην Αθήνα, ενώ μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα ακολουθήσει και η Μαδρίτη.

Καινοτομίες και νέες τεχνολογίες
Η smart store τεχνολογία, που διαθέτει το κατάστημα της Ερμού όπως και αυτό του Πειραιά που θα ανοίξει ξανά τις επόμενες ημέρες, βελτιστοποιεί την παρουσίαση των προϊόντων και τις καθημερινές λειτουργίες τους, ενώ οι ψηφιακές οθόνες σε όλο το κατάστημα παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές. Αποκλειστικά στην Ερμού, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε έξυπνα δοκιμαστήρια που τους επιτρέπουν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή προϊόντα απευθείας από το δοκιμαστήριο, ενώ μπορούν, επίσης, να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή να περιηγηθούν στη διαδικτυακή συλλογή.

Στο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 4.000 τ.μ., με τον εμπορικό χώρο να είναι 2.356 τ.μ. έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους εμπορικούς χώρους σύγχρονες μηχανές ανάγνωσης «έξυπνων» ετικετών (τεχνολογία RFID) οι οποίες έχουν τοποθετηθεί στις οροφές και βοηθούν στον τομέα των logistics ώστε να γίνεται άμεσα αντιληπτό ποια ρούχα και αντικείμενα είναι σε έλλειψη από τα ράφια.
Παράλληλα τα δύο καταστήματα (Ερμού και Πειραιά) προσφέρουν υπηρεσίες Click & Collect και αυτόματες θυρίδες παραλαβής δεμάτων για γρήγορη, self-service παραλαβή και επιστροφή online παραγγελιών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας το κατάστημα της Ερμού επανασυστήνεται στο κοινό με εσωτερικούς χώρους που πλημμυρίζουν από φυσικό φως, λεπτομέρειες που διατηρούν τον ιστορικό του χαρακτήρα και το πρωτοποριακό Frame Concept —μια θεματική γκαλερί που διηγείται ιστορίες μόδας με μοναδικό τρόπο. Το κατάστημα προσκαλεί τους επισκέπτες σε μια εξερεύνηση ολόκληρου του κόσμου της H&M: Γυναικεία, Ανδρικά, Παιδικά και H&M Home.

Ιστορικό κτήριο
Το κτήριο που φιλοξενεί σήμερα τα H&M ολοκληρώθηκε το 1909 από τον έμπορο κοσμημάτων Τσιτσόπουλο, ο οποίος φιλοδοξούσε να δημιουργήσει το πρώτο luxury ξενοδοχείο στην Αθήνα εκμεταλλευόμενος όμως την πρόσοψη της Ερμού για εμπορική χρήση. Το ξενοδοχείο Tourist, όπως ονομαζόταν, δεν κατάφερε ποτέ να πετύχει τον στόχο του καθώς οι βαλκανικοί πόλεμοι, η Μικρασιατική Καταστροφή που αύξησε ραγδαία τον πληθυσμό της Αθήνας δεν άφησε περιθώρια για πολλά ξενοδοχεία τέτοιου τύπου στην πρωτεύουσα.
Μεταπολεμικά, από το 1965 και με την άνθηση του ελληνικού αστικού νοικοκυριού το κτήριο μετατράπηκε σε αμιγώς εμπορικό και φιλοξενούσε το κεντρικό κατάστημα της αλυσίδας Άκρον – Ίλιον – Κρυσταλ. Παρέμεινε πολυκατάστημα οικιακών ειδών για περίπου 25 χρόνια μέχρι που η εταιρεία πτώχευσε για να γίνει στην συνέχεια το κατάστημα – σημαία του Ομίλου Φωκά όταν αποφάσισε να κατέβει από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα.
Από το 2013, μετά την πτώχευση της Φωκάς, το ακίνητο που ανήκει στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, παρέμεινε κλειστό μέχρι την υπογραφή συμφωνίας με την H&M που υλοποίησε τότε σε χρόνο ρεκόρ την ανακαίνιση και την ανακατασκευή υπό την επίβλεψη της αρμόδιας υπηρεσίας Ιστορικών Κτηρίων.