Πτήσεις: Τι συμβαίνει σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης - Τι ισχύει με την επιστροφή χρημάτων
4 χρήσιμες συμβουλές για να προγραμματίστε το επόμενο ταξίδι σας χωρίς προβλήματα και δυσάρεστες εκπλήξεις.

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα είτε να καθυστερήσουν να πετάξουν, είτε να χάσουν την πτήσης τους.
Γενικότερα οι καθυστερήσεις στις πτήσεις προκαλούν αναστάτωση τόσο στους επιβάτες οι οποίοι ταλαιπωρούνται χάνοντας παράλληλα αρκετές ώρες από τον χρόνο τους όσο και στις αεροπορικές εταιρείες για τις οποίες οι καθυστερήσεις συνεπάγουν κόστος σε χρήμα αλλά και σε φήμη.
Για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως λοιπόν είναι καλό να γνωρίζετε τέσσερα βασικά πράγματα σε ότι αφορά την ακύρωση ή την καθυστέρηση μιας πτήσης, εάν δηλαδή δικαιούστε κάποιου τύπου voucher, επιστροφή χρημάτων και γενικά την πολιτική της κάθε αεροπορικής εταιρείας σε τέτοιου είδους καταστάσεις.
Ρωτήστε αν η αεροπορική εταιρεία μπορεί να σας κάνει κράτηση για άλλη πτήση
Αν θέλετε να συνεχίσετε το ταξίδι παρά την ακύρωση μιας πτήσης, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να σας προσφέρει εναλλακτική λύση. Συνήθως υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης της πτήσης, καθώς και επιστροφή χρημάτων και κουπόνια από τα οποία μπορείτε να διαλέξετε.
Όποτε είναι δυνατόν, οι αεροπορικές εταιρείες σάς επιτρέπουν να επιλέγετε αν θα αναχωρήσετε το συντομότερο δυνατό ή αργότερα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως έχετε τη δυνατότητα να κάνετε κράτηση για εναλλακτικό μέσο μεταφοράς – όπως τρένο ή παρόμοια πτήση με άλλη αεροπορική εταιρεία. Θα χρειαστεί να το συζητήσετε απευθείας με την αεροπορική εταιρεία.

Εξερευνήστε τις επιλογές επιστροφής χρημάτων
Αν ταξιδεύετε από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου ή της ΕΕ ή αν η αεροπορική σας εταιρεία εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την ΕΕ, τότε ανάλογα με τον λόγο της ακύρωσης ή της καθυστέρησης, μπορεί να δικαιούστε επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική πτήση.
Ίσως επίσης να δικαιούστε αποζημίωση για φαγητό, τηλεφωνικές κλήσεις και διαμονή, καθώς και αποζημίωση για ακύρωση πτήσης. Έχετε την επιλογή να λάβετε την επιστροφή χρημάτων είτε σε μετρητά είτε ως κουπόνι που μπορείτε να εξαργυρώσετε έναντι μελλοντικής κράτησης.
Αν έχετε κάνει κράτηση με ταξιδιωτικό πράκτορα, αυτός μπορεί να διεκδικήσει επιστροφή χρημάτων ή αποζημίωση για λογαριασμό σας ή να σας φέρει σε επαφή με την αεροπορική εταιρεία απευθείας. Αν ταξιδεύετε με αεροπορική εταιρεία που δεν εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο/ΕΕ από προορισμό εκτός Ηνωμένου Βασιλείου/ΕΕ, η αεροπορική εταιρεία ενδεχομένως να μην έχει την ίδια υποχρέωση.
Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να διαβάσετε τους όρους και τις προϋποθέσεις προτού κάνετε κράτηση για πτήση. Σε αυτή την περίπτωση, ξέρετε επακριβώς ποια σημεία της κράτησής σας προστατεύονται και σε ποιον βαθμό. Να θυμάστε ότι σε περίπτωση ακύρωσης μιας πτήσης, τα δικαιώματά σας για επιστροφή χρημάτων, αλλαγή δρομολογίου και αποζημίωση αφορούν μόνο την ακυρωμένη πτήση και όχι το ταξίδι γενικά (π.χ. τα δρομολόγια μετ’ επιστροφής).

Μάθετε αν δικαιούστε αποζημίωση
Αν η αεροπορική εταιρεία σάς ειδοποιήσει σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, ίσως μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση εκτός από την επιστροφή χρημάτων ή την αλλαγή δρομολογίου. Αυτό ισχύει μόνο αν η ακύρωση εμπίπτει στις αρμοδιότητες της αεροπορικής εταιρείας – όχι, για παράδειγμα, λόγω κακών καιρικών συνθηκών, απεργίας του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ή πανδημίας.
Όπως διαβάζουμε στη skyscanner για να δικαιούστε αποζημίωση, η ακυρωμένη πτήση πρέπει είτε να αναχωρήσει από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία, είτε να αφιχθεί σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία εντός της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου, είτε να αφιχθεί σε αεροδρόμιο εντός της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το ποσό που μπορείτε να διεκδικήσετε εξαρτάται από τη διάρκεια της ακυρωμένης πτήσης, τη διάρκεια διακοπής της πτήσης και την ειδοποίηση που δίνει η αεροπορική εταιρεία.

Επικοινωνήστε με την αεροπορική εταιρεία ή τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα
Ενώ τα δικαιώματά σας προστατεύονται από τη νομοθεσία της Ελλάδας, κάθε αεροπορική εταιρεία και ηλεκτρονικό ταξιδιωτικό γραφείο ακολουθεί τη δική του μέθοδο. Επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας ή του ταξιδιωτικού γραφείου και διαβάστε την πολιτική ακύρωσής το
γραφείο ακολουθεί τη δική του μέθοδο. Επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας ή του ταξιδιωτικού γραφείου και διαβάστε την πολιτική ακύρωσής τους. Συνήθως βρίσκεται είτε στη σελίδα «Επικοινωνία» είτε στη σελίδα «Συχνές ερωτήσεις».