Αυτό το τρένο υπόσχεται να ενώσει 100 ευρωπαϊκές πόλεις
«Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό και να κάνουμε τα νυχτερινά τρένα ένα βασικό μέρος των ευρωπαϊκών ταξιδιών», επισημαίνει η εταιρεία που θα φτιάξει το τρένο.

Τα ταξίδια με διανυκτέρευση σε τρένο γνωρίζουν μεγάλη άνθηση στην Ευρώπη, αλλά ορισμένοι ταξιδιώτες εξακολουθούν να αποστρέφονται την ιδέα του να μοιράζονται μια καμπίνα με αγνώστους.
Ενώ πολλές νυχτερινές γραμμές προσφέρουν δίκλινες ή μονόκλινες καμπίνες, είναι συνήθως μια ακριβή επιλογή και τείνουν να εξαντλούνται γρήγορα.
Τώρα, μια νέα εταιρεία λανσάρει τρένα με κρεβάτι σε εντελώς ιδιωτικά δωμάτια - και υπόσχεται ότι τα εισιτήρια δεν θα είναι περισσότερα από την τιμή μιας πτήσης.
Η αποστολή της εταιρείας
Η Nox, μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα το Βερολίνο, λέει ότι η αποστολή της είναι να προσφέρει μια πραγματική εναλλακτική λύση στις πτήσεις μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη.
Από το 2027, η εταιρεία σχεδιάζει να δρομολογήσει τα πρώτα της νυχτερινά τρένα σε όλη την Ευρώπη με καμπίνες σχεδιασμένες για έναν ή δύο επιβάτες.
«Το να κοιμάσαι ενώ ένα τρένο σε μεταφέρει σε όλη την Ευρώπη είναι μια εξαιρετική ιδέα. Αλλά σήμερα οι άνθρωποι πρέπει να μοιράζονται τις καμπίνες τους με αγνώστους, τα κρεβάτια είναι στενά και συχνά είναι πιο ακριβά από τα αεροπορικά ταξίδια», λέει ο Thibault Constant, συνιδρυτής της Nox.
«Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό και να κάνουμε τα νυχτερινά τρένα ένα βασικό μέρος των ευρωπαϊκών ταξιδιών».
Εξαιρετικά μεγάλα κρεβάτια και πανοραμικά παράθυρα
Ο Constant, ο οποίος είναι γνωστός ως «Simply Railway» στους πάνω από μισό εκατομμύριο οπαδούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει στο ενεργητικό του περισσότερα από 400 ταξίδια με νυχτερινά τρένα σε όλο τον κόσμο. Υποστηρίζει ότι αυτή η εμπειρία επηρέασε καθοριστικά τον σχεδιασμό των νέων καμπινών.
Θα υπάρχουν τρεις κατηγορίες δωματίων: ένα μονόκλινο δωμάτιο για έναν επιβάτη με ένα κρεβάτι στο πάνω επίπεδο και ένα κάθισμα και τραπέζι- ένα δίκλινο δωμάτιο με ένα διπλό κρεβάτι στο πάνω επίπεδο και δύο καθίσματα και ένα τραπέζι- και ένα δίκλινο δωμάτιο με κρεβάτια εύκολης εισόδου, το κάτω μέρος των οποίων μετατρέπεται σε καθιστικό.
Και οι τρεις κατηγορίες δωματίων θα διαθέτουν κρεβάτια μήκους δύο μέτρων και αρκετό χώρο για να σηκωθείτε και να αποθηκεύσετε τις αποσκευές σας. Ορισμένες καμπίνες θα προσφέρουν επίσης παράθυρα με πανοραμική θέα.
Ο συνιδρυτής Janek Smalla λέει ότι ο σχεδιασμός των δωματίων τους επιτρέπει να χωρέσουν περισσότερους ανθρώπους στα τρένα τους από ό,τι μπορούν να χωρέσουν οι παραδοσιακοί φορείς εκμετάλλευσης.
«Αυτό, σε συνδυασμό με την αυστηρή εστίαση στην τυποποίηση και τη λειτουργική αριστεία, θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε προσιτούς ναύλους σε περισσότερα από 35 ευρωπαϊκά δρομολόγια», προσθέτει.
Ο στόχος για τις τιμές
Στόχος είναι να προσφερθούν νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ 100 ευρωπαϊκών πόλεων έως το 2035. Σε αυτές περιλαμβάνονται το Παρίσι, η Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη, η Βαρσοβία, η Βουδαπέστη και η Ρώμη.
Η εταιρεία θέλει το δίκτυο να γίνει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στις πτήσεις μικρών αποστάσεων, λέγοντας ότι στοχεύει να «προσφέρει τιμές εισιτηρίων τόσο χαμηλές όσο οι αεροπορικές τιμές».
Οι ενδιαφερόμενοι ταξιδιώτες μπορούν ήδη να εξερευνήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια και τις τιμές στον ιστότοπο της Nox. Τα μονόκλινα δωμάτια θα ξεκινούν από 79 ευρώ και τα δίκλινα δωμάτια από 149 ευρώ.
Θα υπάρχει υπηρεσία φαγητού και ποτού επί του τρένου, χώρος για ποδήλατα και βαγόνια προσβάσιμα σε αναπηρικά αμαξίδια.