Γιατί το Cybertruck της Tesla έχει πάει κυριολεκτικά… άπατο
Η αλήθεια είναι ότι αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά, τα πράγματα για την Tesla είναι ακόμα χειρότερα.
Παρά τις φιλόδοξες προβλέψεις του Έλον Μασκ, το Cybertruck της Tesla είναι και επισήμως μία αποτυχία.
Επίτηδες, η Tesla δεν ανακοινώνει τις πωλήσεις της για συγκεκριμένα μοντέλα, οπότε θα πρέπει κανείς να βρει άλλους τρόπους για να διαπιστώσει αν ένα μοντέλο πάει καλά ή όχι.
Με βάση, λοιπόν, τις παραδόσεις αυτοκινήτων – που δίνουν μία ιδέα για τις πωλήσεις – που ανακοινώθηκαν αυτή την εβδομάδα, η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων παρέδωσε περίπου 384.000 οχήματα συνολικά από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο. Ο αριθμός αυτός δείχνει μία πτώση ρεκόρ των παραδόσεων κατά 13,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Η αλήθεια είναι ότι αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά, τα πράγματα για την Tesla είναι ακόμα χειρότερα.
Η εταιρεία ανακοινώνει δύο κατηγορίες πωλήσεων, μία για τα μοντέλα 3 και Υ και μία για τα «άλλα μοντέλα», που περιλαμβάνει τα S sedan, τα X SUV και τα Cybertruck – το αυτοκίνητο που ο Μασκ έχει δηλώσει ότι εμπνεύστηκε από την ταινία, Blade Runner.
Η Tesla ανακοίνωσε, λοιπόν, ότι παρέδωσε περίπου 10.400 «άλλα μοντέλα» το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κάτι που βέβαια είναι τεράστιο πρόβλημα, δεδομένου ότι το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε πουλήσει περισσότερα από 21.500 «άλλα μοντέλα».
Το πόσα από αυτά είναι Cybertruck είναι άγνωστο. Όμως, αν υπολογίσουμε ότι το πρώτο τρίμηνο είχε πουλήσει, σύμφωνα με την S&P Global Mobility, 7.100 Cybertruck, τότε θα μπορούσε κανείς να πει ότι πούλησε περίπου 5 με 6.000 Cybertruck το δεύτερο τρίμηνο.
Με δεδομένο ότι ο Έλον Μασκ υποστήριζε πριν από δύο χρόνια ότι η Tesla θα πουλάει 250.000 Cybertruck το χρόνο, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αλήθεια απέχει πάρα πολύ από τις εκτιμήσεις του.
Το ερώτημα είναι γιατί δεν πουλάει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και οι αιτίες, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι αρκετές.
- Η τιμή του, καθώς κυμαίνεται από 80 έως 100.000 δολάρια
- Το περίεργο σχέδιό του
- Οι διαρκείς ανακλήσεις εξ αιτίας μίας σειράς προβλημάτων που έχουν προκύψει
- Η στενή σχέση ανάμεσα στο όχημα και τον χαρακτήρα του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της Tesla και επίδοξου ολιγάρχη
- Η αυτονομία της μπαταρίας του που σύμφωνα με τους χρήστες δεν ξεπερνά τα 200 μίλια (320 χλμ) παρά την υπόσχεση για 500 μίλια (800 χλμ)
- Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο των 3,5 τόνων έχει γίνει σύμβολο των ακροδεξιών του MAGA και στόχος βανδαλισμών.
Το επόμενο ερώτημα είναι αν θα βυθίσει μαζί του και την Tesla. Μάλλον όχι, λένε οι ειδικοί. Ωστόσο εν μέσω των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία, είναι ένα τεράστιο βαρίδι.
Η Tesla έχει ήδη πάψει να είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς την έχει ξεπεράσει πλέον η Κινεζική, BYD, παρά το γεγονός ότι τα οχήματά της δεν επιτρέπεται να πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όμως, πωλούνται – και μάλιστα πολύ – στον υπόλοιπο κόσμο.
Και παρά το γεγονός ότι πολλοί συνεχίζουν να θεωρούν τον Μασκ ένα σπουδαίο οραματιστή, η αλήθεια είναι ότι κάποια σχέδιά του αποτυγχάνουν. Μεταξύ τους και το Cybertruck.