Google: Φέρνει αλλαγές στην μηχανή αναζήτησης με την ενσωμάτωση AI chatbot
Η «λειτουργία AI Mode» έγινε διαθέσιμη στις ΗΠΑ την Τρίτη. Η Google θέλει να δώσει στους χρήστες την εμπειρία της συνομιλίας με έναν ειδικό.

Αλλάζει το Google Search, με την εισαγωγή νέας λειτουργίας τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει πιο σταθερά τις δυνατότητες chatbot στη μηχανή αναζήτησής της, με στόχο να δώσει στους χρήστες την εμπειρία της συνομιλίας με έναν ειδικό.
Η «λειτουργία AI Mode» έγινε διαθέσιμη στις ΗΠΑ την Τρίτη, εμφανιζόμενη ως επιλογή στη γραμμή αναζήτησης της Google.
Προσπάθεια να ανταγωνιστεί το ChatGPT
Η αλλαγή αυτή, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών της εταιρείας στο Mountain View της Καλιφόρνια, εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας του τεχνολογικού γίγαντα να παραμείνει ανταγωνιστικός έναντι του ChatGPT και άλλων υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες απειλούν να υπονομεύσουν την κυριαρχία της Google στην online αναζήτηση.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για τα δικά της γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας και δήλωσε ότι σχεδιάζει να προσφέρει ένα συνδρομητικό εργαλείο AI.
Ο Sundar Pichai, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής Alphabet της Google, δήλωσε ότι η ενσωμάτωση του chatbot Gemini της εταιρείας στην αναζήτησή της σηματοδοτεί μια «νέα φάση της αλλαγής της πλατφόρμας AI». «Με πιο προηγμένη λογική, μπορείτε να θέτετε στην AI τόσο μεγαλύτερα όσο και πιο σύνθετα ερωτήματα», δήλωσε ο Pichai στο ακροατήριο.
Η επέλαση της εταιρείας στα γυαλιά με τεχνητή νοημοσύνη έρχεται περισσότερο από μια δεκαετία μετά την πρωτοπορία της στα έξυπνα γυαλιά με τα «Google Glasses», τα οποία τελικά απέτυχαν. Τα νέα γυαλιά της Google αναπτύσσονται με τις εταιρείες λιανικής πώλησης γυαλιών Warby Parker και Gentle Monster και θα διαθέτουν κάμερα, μικρόφωνο και ηχεία. Με την ανανεωμένη προσπάθεια, η Google ελπίζει να ανταγωνιστεί τα γυαλιά με τεχνητή νοημοσύνη της Meta που κατασκευάστηκαν με τη Ray-Ban. Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή του νέου προϊόντος αργότερα φέτος.
Ο Leo Gebbie, κύριος αναλυτής και διευθυντής για την Αμερική στην CCS Insight, δήλωσε ότι η Google αναμενόταν να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη πιο στενά στα προϊόντα της.
Είπε ότι πίστευε ότι το chatbot θα βοηθούσε στην ελαχιστοποίηση του αριθμού των ιστοσελίδων που οι χρήστες πρέπει να κοσκινίσουν, ενώ παράλληλα θα επέτρεπε στους ανθρώπους να θέτουν πιο περίπλοκα ερωτήματα.
«Για τον τελικό χρήστη, αυτό θα πρέπει να σημαίνει λιγότερο χρόνο για να περιηγηθεί στον ίδιο τον ιστό και περισσότερο χρόνο για να μιλήσει με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Google», είπε.
Οι όποιες ενημερώσεις κάνει η Google στην αναζήτηση είναι «κρίσιμης σημασίας», πρόσθεσε ο Gebbie, καθώς η επιχείρηση αναζήτησης συνεισφέρει τη συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων της Google.
Οι προσπάθειες της Google να συμβαδίσει με το ChatGPT θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά τη φύση της μηχανής αναζήτησης, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει τα κέρδη της.
«Η Google γίνεται όλο και πιο αποτελεσματική στην απάντηση ερωτήσεων, αλλά λιγότερο αποτελεσματική στη δημιουργία κλικ - και τα κλικ είναι ο τρόπος με τον οποίο πληρώνεται», δήλωσε ο Cory Johnson, επικεφαλής στρατηγικής αγοράς της Epistrophy Capital Research.
Οι ανακοινώσεις έρχονται επίσης καθώς η εταιρεία δίνει μια δικαστική μάχη στις ΗΠΑ σχετικά με πιθανές αλλαγές στις δραστηριότητές της, αφού ένας δικαστής έκρινε ότι έχει μονοπώλιο στην αναζήτηση.
Δύσκολος δρόμος
Η Google είχε ανομοιογενή επιτυχία στις πρόσφατες προσπάθειές της να ενσωματώσει περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη στις υπηρεσίες της. Η λειτουργία AI Overviews (Επισκοπήσεις AI), που παρουσίασε η Google στο συνέδριο προγραμματιστών της πέρυσι, προσφέρει περιλήψεις που δημιουργούνται από AI και επί του παρόντος εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Αρχικά προκάλεσε χλευασμό από τους χρήστες που δημοσίευσαν μερικές από τις περίεργες απαντήσεις που έλαβαν, όπως όταν συμβούλευσε έναν χρήστη ότι η μη τοξική κόλλα θα μπορούσε να βοηθήσει να κολλήσει το τυρί στην πίτσα.
Μια άλλη απάντηση που κυκλοφόρησε ευρέως ανέφερε ότι οι γεωλόγοι συνιστούν στους ανθρώπους να τρώνε έναν βράχο κάθε μέρα. Ένας εκπρόσωπος της Google δήλωσε τότε ότι αυτά ήταν «μεμονωμένα παραδείγματα».