ΣΤΑΣΥ για λιποθυμία οδηγού στον ΗΣΑΠ: «Ο συρμός αποσύρθηκε με ασφάλεια»- Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι
Το πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού στην καμπίνα του οδηγού σημειώθηκε στη διάρκεια του συγκεκριμένου δρομολογίου, τονίζει η ΣΤΑΣΥ.

Απαντήσεις για περιστατικό λιποθυμίας οδηγού στη γραμμή του Ηλεκτρικού την Πέμπτη (24/7), το οποίο κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, έδωσε η εταιρεία με ανακοίνωσή της.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα Σωματεία Εργαζομένων και Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ, ένας οδηγός του ΗΣΑΠ υπέστη λιποθυμικό επεισόδιο ενώ οδηγούσε το συρμό, στο τμήμα στο τμήμα Θησείο – Πειραιάς ύστερα από έντονη θερμική καταπόνηση από τη μη λειτουργία του κλιματιστικού στην καμπίνα ηλεκτροδήγησης.
«Το περιστατικό λιποθυμίας ηλεκτροδηγού λόγω των συνθηκών εργασίας που μόνο άψογες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, ήρθε να πιστοποιήσει αυτό που λέγεται «ωμή αλήθεια». Είναι το αποτέλεσμα της γενικευμένης απαξίωσης του δικτύου. Οι ελάχιστοι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο, υπολειτουργούν και συνεπώς η εξασφάλιση βασικών - ουσιαστικά στοιχειωδών - συνθηκών για ασφαλή εργασία πάει περίπατο», τόνιζα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην ανακοίνωσή τους.
Σημειώνεται ότι την δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφορές, ειδικά σε συνθήκες καύσωνα, μετέφερε το Flash.gr, μιλώντας με επιβάτες που τα χρησιμοποιούν καθημερινά και αποτυπώνοντας τα προβλήματα στο φωτογραφικό φακό.
ΣΤΑΣΥ: «Το πρόβλημα στον κλιματισμό προέκυψε στο δρομολόγιο»
Για αδιαθεσία και όχι λιποθυμία του οδηγού, κάνει λόγο στη δική της ανακοίνωση η ΣΤΑ.ΣΥ., επισημαίνοντας ότι κλήθηκε το ΕΚΑΒ στο συρμό και τον οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός. Σημειώνει επίσης πως το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού, προέκυψε κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου δρομολογίου.
Αναλυτικά, η ΣΤΑΣΥ υπογραμμίζει:
«Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας και όχι λιποθυμίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του Μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24/07, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών».
Σημειώνεται πάντως ότι πληθώρα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απουσία κλιματισμού από πολλούς συρμούς του Ηλεκτρικού στην Αθήνα, δοκιμάζοντας τις αντοχές επιβατών και εργαζομένων, αλλά και θέτοντας σε κίνδυνο –όπως αποδεικνύεται- την υγεία τους.
Παρά την προσπάθεια που γίνεται να μη δρομολογούνται τα οχήματα που δεν έχουν air condition, κατά τη διάρκεια ημερών με ακραίες θερμοκρασίες, αυτό δεν είναι πάντοτε εφικτό δεδομένων των μεγάλων ελλείψεων σε τροχαίο υλικό.