Παγωτό: Μικρότερο και ακριβότερο έως και 40% - Έως τα 4 ευρώ η μια μπάλα (πίνακες)
Πιο ακριβά θα πληρώσουν φέτος την καλοκαιρινή απόλαυση οι καταναλωτές ενώ το φαινόμενο του shrinkflation επεκτείνεται και στα παγωτά.

Με τη θερμοκρασία σιγά σιγά να ανεβαίνει όσο πλησιάζουμε στο καλοκαίρι ανεβαίνουν και οι τιμές στο παγωτό με όσους θέλουν να δροσιστούν να το ξανασκέφτονται καθώς οι τιμές σε σχέση με πέρυσι έχουν τσιμπήσει για καλά αγγίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και το 40%.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος μία μπάλα παγωτό φέτος κυμαίνεται από 2 έως 4 ευρώ ενώ πέρυσι η τιμή ήταν 1,5 έως 3 ευρώ.

Παράλληλα οι καταναλωτές πληρώνουν πολλές φορές ακριβότερα ακόμα και μικρότερα παγωτά καθώς οι συσκευασίες αλλά και το περιεχόμενο μικραίνουν.
«Βλέπουμε κάθε χρόνο την τιμή στο παγωτό να αυξάνεται και παράλληλα τη συσκευασία αλλά και το περιεχόμενο να μικραίνουν. Στο παγωτό η αύξηση μπορεί να αγγίξει και το 40% σε κάποιες περιπτώσεις και αυτό αφορά κυρίως τις πολυεθνικές. Ωστόσο μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται και στο χύμα παγωτό έως και 20%» μας αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος Απόστολος Ραυτόπουλος.
Shrinkflation στα Παγωτά: Πληρώνεις Περισσότερο για Λιγότερο»
Το φαινόμενο του Shrinkflation στα παγωτά, δηλαδή η σταδιακή μείωση της ποσότητας παράλληλα με την αύξηση της τιμής, έχει γίνει πλέον καθημερινότητα για τον καταναλωτή. Καθώς οι πρώτες ύλες, κρέμες, γάλα, ζάχαρη κ.ά., έχουν ακριβύνει κατά περίπου 30 %, οι παραγωγοί συχνά κρατούν την τιμή μονάδας σταθερή ή την αυξάνουν ελάχιστα, μειώνοντας όμως το βάρος ή τον όγκο των μερίδων. Έτσι, ένα ξυλάκι που πέρυσι είχε 68 g και κόστιζε 2,78 € φέτος ζυγίζει 66 g και κοστίζει 3,84 € (+38 %), ενώ αντίστοιχα μια συσκευασία 6 τεμαχίων από 240 g έγινε 234 g με τιμή από 9,31 € σε 11,74 € (+26 %). Με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής πληρώνει περισσότερο για λιγότερο προϊόν, χωρίς να το αντιλαμβάνεται πάντα άμεσα.

«Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι αποκλίσεις είναι ανάλογες με την περιοχή π.χ. αν είναι Αθήνα ή σε κάποιο νησί , τα συστατικά του παγωτού αν δηλαδή είναι από σοκολάτα σε σκόνη ή έχουν πραγματική σοκολάτα» συμπληρώνει ο Απόστολος Ραυτόπουλος.

Ανατιμήσεις και πρώτες ύλες
Όπως λένε οι ζαχαροπλάστες οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες συμπαρασύρουν την τελική τιμή του παγωτού και παρά την προσπάθεια να συγκρατήσουν όσο μπορούν τις αυξήσεις ένα 10% περνά τελικά στον καταναλωτή.
«Αυτή η άνοδος των τιμών στο παγωτό οφείλεται στις αυξήσεις στις πρώτες ύλες. Αγοράζουμε κατά 30% ακριβότερα τις κρέμες, το γάλα, τη ζάχαρη κ.τ.λ. και προσπαθούμε όσο μπορούμε να συγκρατούμε τις τιμές αλλά ο καταναλωτής θα πληρώσει ακριβότερα περίπου κατά 10%» μας επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδος Γιάννης Γλύκος.