Η πρώτη κούκλα Barbie με διαβήτη τύπου 1 είναι γεγονός
Εδώ και αρκετά χρόνια η Mattel έχει ως στόχο να διαφοροποιήσει τα μοντέλα της στο πλαίσιο δέσμευσης για συμπερίληψη και εκπροσώπηση.
Διαφορετικά «πρόσωπα» της κούκλας Barbie έχουν λανσαριστεί ανά τα χρόνια. Η τελευταία κούκλα που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό οργανισμό Breakthrough T1D είναι μια Barbie με διαβήτη τύπου 1.
«Η παρουσίαση μιας κούκλας Barbie με διαβήτη τύπου 1 σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στη δέσμευσή μας για συμπερίληψη και εκπροσώπηση», δήλωσε η Krista Berger, ανώτερη αντιπρόεδρος της Barbie και παγκόσμια επικεφαλής των κούκλων.
«Η Barbie συμβάλλει στη διαμόρφωση των πρώιμων αντιλήψεων των παιδιών για τον κόσμο, και αντικατοπτρίζοντας ιατρικές καταστάσεις όπως ο Τ1D, διασφαλίζουμε ότι περισσότερα παιδιά μπορούν να δουν τον εαυτό τους στις ιστορίες που φαντάζονται και στις κούκλες που αγαπούν».
Ο διαβήτης τύπου 1 είναι μια αυτοάνοση πάθηση όπου ο οργανισμός επιτίθεται και καταστρέφει τα κύτταρα στο πάγκρεας που παράγουν ινσουλίνη.
Συχνά διαγιγνώσκεται στην παιδική ηλικία και οι ασθενείς πρέπει να παρακολουθούν τα επίπεδα γλυκόζης τους και να λαμβάνουν ινσουλίνη κάθε μέρα.
Τα χαρακτηριστικά της νέας κούκλας
Η νέα κούκλα φοράει ένα CGM - μια μικρή συσκευή που μετράει συνεχώς το σάκχαρο στο αίμα ενός ατόμου - στο χέρι της για να βοηθήσει στη διαχείριση της κατάστασής της.
Για να κρατήσει το CGM στη θέση του, χρησιμοποιεί μια ροζ ιατρική ταινία σε σχήμα καρδιάς μαζί με ένα τηλέφωνο που εμφανίζει μια εφαρμογή για να παρακολουθεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα της κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Έχει επίσης μια αντλία ινσουλίνης, μια μικρή, φορητή ιατρική συσκευή που επιτρέπει την αυτοματοποιημένη δοσολογία ινσουλίνης ανάλογα με τις ανάγκες, προσαρτημένη στη μέση της.
Η κούκλα φοράει μπλε πουά μπλούζα και ασορτί φούστα εμπνευσμένη από τα παγκόσμια σύμβολα ευαισθητοποίησης για τον διαβήτη.
Παράλληλα με το νέο μοντέλο, η εταιρεία λάνσαρε επίσης μια κούκλα Lila Moss κατά παραγγελία, με τα σύνεργα CGM. Η Moss, κόρη του supermodel Kate Moss, διαγνώστηκε με διαβήτη τύπου 1 όταν ήταν 12 ετών.
Εδώ και αρκετά χρόνια η Mattel έχει ως στόχο να διαφοροποιήσει τα μοντέλα της, ιδίως εκείνα της εμβληματικής κούκλας Barbie, αφού για δεκαετίες προσέφερε -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- μια νεαρή, ευλύγιστη ξανθιά λευκή γυναίκα με ψηλά τακούνια.
Από το 2016 η καλιφορνέζικη εταιρεία λάνσαρε κυρίως «curvy», «petite» και «ψηλές» εκδοχές της Barbie. Το 2019, η εταιρεία παρουσίασε μια σειρά από κούκλες «χωρίς αποκλεισμούς φύλου», καθώς και κούκλες με σωματικές αναπηρίες.