Μπελάδες για τα Zara: Απαγορεύτηκαν διαφημίσεις με «ανθυγιεινά αδύνατα» μοντέλα
Οι επίμαχες διαφημίσεις κρίθηκαν ως «ανεύθυνες» από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) στη Βρετανία.

Δύο διαφημίσεις της δημοφιλούς εταιρείας μόδας Zara απαγορεύτηκαν στη Βρετανία από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) επειδή παρουσίαζαν μοντέλα που εμφανίζονταν «ανθυγιεινά αδύνατα».
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η ASA δήλωσε ότι οι σκιές και ένα χτένισμα με κότσο σε ίσια πλάτη έκαναν ένα μοντέλο να φαίνεται «αδύναμο», ενώ η πόζα και το χαμηλό κόψιμο ενός πουκαμίσου σε μια άλλη εικόνα έδειχναν τις «προεξέχουσες» κλείδες του μοντέλου.
Η εποπτική αρχή έκρινε τις συγκεκριμένες διαφημίσεις ως «ανεύθυνες» και πως δεν πρέπει να εμφανιστούν ξανά στην τρέχουσα μορφή τους με την Zara να πρέπει να διασφαλίσει ότι όλες οι εικόνες της «προετοιμάστηκαν υπεύθυνα».
Η Zara έσπευσε να αφαιρέσει τις επίμαχες διαφημίσεις ενώ υποστήριξε ότι και τα δύο μοντέλα είχαν ιατρική βεβαίωση που αποδείκνυε ότι ήταν καλά στην υγεία τους όταν τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες.
Οι δύο απαγορευμένες διαφημίσεις είχαν εμφανιστεί προηγουμένως στην εφαρμογή και τον ιστότοπο της εταιρείας σε ένα καρουζέλ εικόνων που παρουσίαζαν μοντέλα με ρούχα της Zara.
Η Στη μία διαφήμιση αφορούσε ένα κοντό φόρεμα με την ASA να αναφέρει πως οι σκιές δημιουργούσαν την αίσθηση υπερβολικά λεπτών ποδιών στο μοντέλο. Επίσης, η θέση των άνω άκρων και των αγκώνων έκανε το σώμα της να φαίνεται «εκτός αναλογιών».

«Προεξέχουσες κλείδες»
Η δεύτερη διαφήμιση αφορούσε ένα πουκάμισο με το μοντέλο να ποζάρει με τέτοιον τρόπο που οι κλείδες προεξείχαν έντονα, γεγονός που θεωρήθηκε από την ASA «ανεύθυνη εστίαση στην υπερβολική αδυναμία».
Η ASA διερεύνησε δύο άλλες διαφημίσεις της Zara, αλλά καμία δεν απαγορεύτηκε.
Η Zara επέλεξε να αφαιρέσει όλες τις εικόνες που είχαν επισημανθεί και δήλωσε ότι δεν είχε λάβει καμία άμεση καταγγελία.
Η εταιρεία δήλωσε στην ASA ότι καμία από τις εικόνες δεν είχε τροποποιηθεί πέρα από «πολύ μικρές επεξεργασίες φωτισμού και χρώματος».
Παράλληλα, η Zara δήλωσε ότι συμμορφώθηκε συγκεκριμένα με την τρίτη σύσταση της εν λόγω έκθεσης, η οποία ανέφερε ότι τα μοντέλα «θα πρέπει να προσκομίσουν ιατρικό πιστοποιητικό που να βεβαιώνει την καλή υγεία τους από γιατρούς με εμπειρία στην αναγνώριση διατροφικών διαταραχών».
Μπαράζ απαγορεύσεων και σε άλλες γνωστές φίρμες
Αυτό έρχεται μετά την απαγόρευση διαφημίσεων από άλλους λιανοπωλητές νωρίτερα φέτος, επειδή μοντέλα ήταν πολύ λεπτά.
Τον Ιούλιο, μια διαφήμιση της Marks & Spencer απαγορεύτηκε επειδή το μοντέλο φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο».
Η ASA δήλωσε ότι η πόζα του μοντέλου και η επιλογή ρούχων -συμπεριλαμβανομένων των «μεγάλων μυτερών παπουτσιών» που τόνιζαν «τη λεπτότητα των ποδιών της»- κατέστησαν τη διαφήμιση «ανεύθυνη».
Νωρίτερα φέτος, ο άλλος λιανοπωλητής Next απαγόρευσε επίσης μια διαφήμιση για μπλε στενά τζιν. Η ASA δήλωσε ότι η διαφήμιση τόνιζε τη λεπτότητα των ποδιών του μοντέλου χρησιμοποιώντας γωνίες λήψης και το θεώρησε ως «ανεύθυνο».
Από την πλευρά της η εταιρεία Next δήλωσε ότι διαφωνεί με την απόφαση της εποπτικής αρχής διαφήμισης και είπε ότι το μοντέλο, αν και αδύνατο, είχε «υγιές και γυμνασμένο σώμα».