Apple - Ρεάλ Μαδρίτης: Το «Μπερναμπέου του αύριο» που αλλάζει τον τρόπο που ζούμε το ποδόσφαιρο
Η συνεργασία Apple και Ρεάλ Μαδρίτης γεννά μια επανάσταση. Ένα «άπειρο» Μπερναμπέου που υπόσχεται ποδόσφαιρο όπως δεν το ζήσαμε ποτέ.
Η Ρεάλ Μαδρίτης έχει συνηθίσει να κυνηγά το ακατόρθωτο, όμως αυτήν τη φορά επιχείρησε κάτι που ξεπερνά τον αθλητισμό. Σε συμμαχία με έναν από τους πιο ισχυρούς τεχνολογικούς κολοσσούς στον κόσμο, την Apple, οι «μερένγκες» χτίζουν ένα νέο σύμπαν γύρω από το Σαντιάγο Μπερναμπέου , ένα σύμπαν χωρίς σύνορα, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας. Ένα στάδιο που δεν θα το ζεις απλώς, θα το κατοικείς.
Η ιδέα του «Bernabéu Infinito» δεν γεννήθηκε από την ανάγκη εντυπωσιασμού, αλλά από μια σκληρή πραγματικότητα. Δεκάδες χιλιάδες μέλη της Ρεάλ δεν κατάφεραν ποτέ να βρουν εισιτήριο για να δουν την ομάδα τους από κοντά, ενώ η μαύρη αγορά εκτίνασσε τις τιμές σε επίπεδα… τρέλας. Ο Φλορεντίνο Πέρεθ το εντόπισε νωρίς. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο άδικο από ένα παιδί μέλους που δεν θα μπει ποτέ στο Μπερναμπέου». Η λύση; Ένα στάδιο που θα χωράει όλους. Κυριολεκτικά όλους.
Από την άλλη πλευρά, στην Apple, ο αντιπρόεδρος Υπηρεσιών, ο Έντι Κιου, είδε κάτι περισσότερο από έναν αγωνιστικό χώρο. Είδε ένα εργαστήριο καινοτομίας. Η πρώτη του αντίδραση όταν μπήκε στο νέο Μπερναμπέου τα λέει όλα: «Αν με ξυπνούσαν εκεί μέσα, θα νόμιζα ότι βρίσκομαι σε άλλον πλανήτη». Δεν ήταν ένας τυπικός τεχνολογικός θαυμασμός, ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία ενός πρότζεκτ που φιλοδοξεί να μεταμορφώσει την παγκόσμια εμπειρία ποδοσφαίρου.
Η Apple έχει ήδη τοποθετήσει δεκάδες υπερσύγχρονες κάμερες στο γήπεδο, ετοιμάζοντας ένα πρωτοποριακό τεστ με τα Apple Vision Pro. Ο φίλαθλος θα έχει τη δυνατότητα να ζει κάθε ματς σαν να βρίσκεται στις εξέδρες. Να ακούει την ένταση, να νιώθει τη δόνηση, να «στέκεται» στο χορτάρι, να ακολουθεί τη μπάλα από οπτικές γωνίες που δεν θα είχε ούτε ο πιο εκλεκτός VIP καλεσμένος. Κάμερες πίσω από τα δοκάρια, ανάμεσα στα δίχτυα, στο τούνελ, στο πλάι των παικτών. Σαν να σου ανοίγουν μια κρυφή πόρτα σε έναν κόσμο που μέχρι τώρα έβλεπες μόνο στην τηλεόραση.
Ο Έντι Κιου εξήγησε και κάτι ακόμα. Η τηλεοπτική μετάδοση, όσο καλή κι αν είναι, χάνει ένα μεγάλο κομμάτι της ενέργειας του γηπέδου. Με το «Infinito», αυτό το χάσμα εξαφανίζεται. Η αίσθηση παρουσίας γίνεται ο πρωταγωνιστής. «Κάποια μέρα», είπε, «θα είμαστε 200 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, καθισμένοι ο καθένας στο σπίτι του, αλλά σαν να βλέπουμε το ματς μαζί μέσα στο Μπερναμπέου».
Η συνεργασία των δύο πλευρών δεν περιορίζεται στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Επεκτείνεται στη νέα χρήση των iPhone ως επαγγελματικών καμερών, στη δημιουργία immersive ντοκιμαντέρ, ακόμα και σε τεχνολογίες που μέχρι τώρα έμοιαζαν απόμακρες. Στο πρώτο βήμα, το ματς Ρεάλ – Γιουβέντους καταγράφηκε με 30+ κάμερες ειδικά για ένα ντοκιμαντέρ που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο Vision Pro.
Πέρα όμως από την τεχνολογία, αυτό που ενώνει τα δύο τεράστια brand είναι η νοοτροπία. Ο Πέρεθ και ο Κιου βρήκαν κοινή γλώσσα μέσα σε λίγα λεπτά. Διαρκής εξέλιξη, εμμονή στη λεπτομέρεια, άρνηση στο «φτάνει». «Είμαστε οι καλύτεροι, αλλά θέλουμε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι», συμφώνησαν.
Το «Bernabéu Infinito» δεν είναι ένα ακόμη πρότζεκτ. Είναι η αρχή ενός άλλου κόσμου. Ενός κόσμου όπου το ποδόσφαιρο δεν περιορίζεται στο γρασίδι, αλλά αποκτά τρίτη διάσταση , εκείνη της πλήρους, καθηλωτικής εμπειρίας.
Και μοιάζει απλώς με το πρώτο κεφάλαιο μιας ιστορίας που θα αλλάξει την παγκόσμια σχέση μας με το άθλημα.